February 25, 2004
Jag har tagit på mig ansvaret att bygga min brors nya dator... det var ett tag sen jag plockade ihop en maskin så jag har en liten fråga:
Moderkortet är ett Asus A8N-E, nForce4 Ultra, S939. På det sitter en 24-pins ATX-kontakt. Nätaggregatet är ett 350W av antagligen något äldra modell. Den har i alla fall endast en 20-pins kontakt. Vad gör jag nu?
Har klurat fram tre alternativ:
1. Plugga in och se glad ut. Den passar ju trots att 4 hål blir utan pinne. (Läste nånstans att det fungerar)
2. Köpa en adapter 20 till 24 pin. http://www.kjell.com/content/t.....#038;path=
3. Köper ett nätagg som har en riktig 24 pins kontakt.
Säg inte alternativ 3 nu för då... :banghead:
November 27, 2003
workbench wrote: Har samma problem (och moderkort!) som du. Står i kast med att prova samma sak, men nu undrar ju jag, vilken del ska man sätta den i..?
Närmast "vänster", åt höger, och "ovanför" sitter IDE-kontakterna.. Hur satte du dem?
Kontakten passar bara på ett sätt.
//Andreas
March 15, 2004
Delph1 wrote: [quote=workbench]Har samma problem (och moderkort!) som du. Står i kast med att prova samma sak, men nu undrar ju jag, vilken del ska man sätta den i..?
Närmast "vänster", åt höger, och "ovanför" sitter IDE-kontakterna.. Hur satte du dem?
Kontakten passar bara på ett sätt.
//Andreas
😛 tack
November 27, 2003
anden12 wrote: hm, jag måste låna tråden lite..
Hur ska man göra om man vill göra tvärtom, dvs 24pins till 20 pins. Köpa en adapter, plugga in o se glad ut (om det ens funkar) eller något annat? :/
Du kan pressa i kontakten bara om du känner för det. 4 stycken kommer alltså hamna utanför.
//Andreas
2 Guest(s)