September 27, 2005
jo, jag har 4Gb RAM för tillfället men jag har funderingar på att köpa ytterligare 4Gb. Dessa: https://www.datorbutiken.com/s.....WXD2800C5G
men de jag har är: https://www.datorbutiken.com/s.....TWXD2800C5
går det att para ihop dessa? (ena har 5-5-5-15 och den andra 5-5-5-18)eller kan datorbutiken råkat skriva fel?
men iaf om jag nu köper dem och de fungerarar bra tillsammans med de tidigare: kommer de att utnyttjas till max ifall jag sitter på Vista? används alla 8Gb och inte typ 6,4Gb eller något som på XP (3,2Gb)... och kommer jag ens märka någon typ av prestandavinst eller ökad fps i spel och dylikt?
March 10, 2003
För att du skall få en prestandavisnt måste spelen nyttja all ram. Väldigt få spel idag nyttjar över 2gb ram (enbart för spelet).
Har 8gb själv då det var så billigt med minne nu. Jag använder mest minne när jag sitter och röjer i photoshop och Painter samtidigt (skickar filen fram och tebax mellan programmen).
Spel har jag inte märkt av om de nyttjar mer än 2gb faktiskt. Spelat lite WoW och Supreme Commander.
Men inte så att jag mäter hur mycket minne de förbrukar direkt.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
September 27, 2005
kk, jag ska nog ta och köpa dessa. mitt vista har en tendens att få ljudet att lagga då jag kör spel samt winamp eller något annat sammtidigt, ibland räcker det att köra winamp och när jag öppnar Firefox så kan ljudet lagga... kör med ett X-Fi Xtreme Gamer Fatal1ty... f*n vad mycket bättre det var på XP. har läst lite om att minnet kan ha en viss påverkan på ljudet i vista med creative.
ska köpa mer minne iaf.. får se om det blir bättre eller sämre... 🙂
April 19, 2008
Ok.. Då har jag en fråga.. Hur mycket virituellt minne ska man köra med egentligen? Från disk alltså, Har en Inte Q6600, 4gb corsair DDR2, 2 x 500gb samsungdiskar.
Någon som vet.. eller ska man bara låta vista sköta det själv? Men jar typ 6gb viriutellt minne som går åt ibland.
Tacksam för vidare info. =)=)
February 22, 2006
joinar denna tråden. för verka bäst. sugen på köpa 2st 1024stickor till för det e så billigt. men e det någon större skillnad på 2 gb vs 4 i vissa program eller nä? tänkte snarare kanske i spel eller om man har jätte mycket igång tex ha flera applicationer av winrar igång eller liknande?
mvh Biffen
1 Guest(s)