December 2, 2007
Jalle64 wrote: Troligtvis är det hdd:ern som låter ja, och de får jobba med vista kan jag lova, det blir lite bättre nä du får mer minne i burken, tänk bara på att du inte kan använda 4GB mine fullt, ut om du inte kör på vista/XP 64 bitars operativsystem 😛
mjo jag kör 32 men ska fixa 64 snart 😉
January 1, 2003
NightWalker wrote: [quote=Poontus]knaster är just typiskt för förlite RAM och förmycket frammentering.
frammentering? :S
Han menar fermentering.
Det luktar alltså mäsk i lådan, det är därför man har chassiefläktar.
Knastret orsakas dock inte av mäsken utan av det virtuella minnet som ligger på disk när internminnet är för litet.
För att kolla detta:
Kontrollpanelen > System > Flik Avancerat > Knapp Inställningar (Prestanda) > Flik Avancerat (igen) > Knapp Ändra (Virtuellt minne)
Lägg gärna växlingsfilen (pagefile) på en annan hårddisk (en annan partition på samma fysiska disk räknas inte) än din systemdisk (om den är snabb) för bättre prestanda.
July 14, 2005
Frammentering eller Fermentering, kanske hellre Fragmentering :bgrin:
Hårddisken blir Fragmenterad av att man flyttar många och stora filer tex.
I tillbehörs menyn - Systemverktyg finns Defragementeraren (Accesories - System Tools - Disc Derfragmenter).
Bör köras emellanåt och kan köras automatiskt i Vista tror jag.
Men du kommer se stor skillnad då du har över 2GB 🙂
/Jonas, Mullsjö.
AakeTraak wrote: [quote=Poontus]nää 🙁 jag bör kanske börja läsa igenom mina inlägg innan jag postar?
Svenska är inte lätt. Svensk ordföljd är inte lätt.
Vad man kunde ha skrivit istället:
- Jag bör kanske läsa...
Jag skall kanske läsa...
Jag bör börja läsa...
Jag kanske skall läsa...
Jag kanske bör läsa...
Jag kanske skall börja läsa...
Jag lyckas dock inte få in både 'bör' och 'skall' i denna mening, kanske för att de då blir en tautologi.
(Fan, vad jag kommer att råka illa ut nu 😀 . Hukar mig... Poontus, förlåt!)
Var skrev han "skall"??
😛
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
AakeTraak wrote: [quote=ilg@dd] Var skrev han "skall"??
😛
Jag sa ju att jag skulle råka illa ut.
Det är inte lätt att vara besserwisser alla gånger, mycket att tänka på.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
1 Guest(s)