June 23, 2006
Hej, min dator ville inte starta i måndags, var 100% dött med mitt Hiper Type-R 580w, testade ett gammalt Dell 250w och det verkade få ström, köpte ett nytt Astrix 520w och testade, då startade moderkortet i 0,25 sekunder, sen stängs det av, testade med Dell 250w igen, blev samma som med Astrix, men med mitt Hiper Type-R 580w så vill den inte startar alls, finns en liten LED på moderkortet som indikerar om det får ström, med Astrix och Dell så lyser den Starkt (som den ska), men med Hiper så lyser den Svagt (som den inte ska).
Men alltså, med Astrix och Dell så startar moderkortet i 0,25 sekunder, sen stängs av, den fortsätter inte starta alltså, fläktarna börjar röra på sig som om dom skulle gå igång men sedan stannar dom och moderkortet släcks ned helt, sen startar LED igen (indikerar om ström finns tillgänglig).
Någon som vet vad felet skulle kunna vara?
Summering: Moderkortet startar och sen stängs av efter en kvarts sekund.
MVH
June 23, 2006
Roadkill wrote: Vet att endel nätagg inte vill starta om dom inte belastas tillräckligt mycket. Vilket ibland betyder att man måste belasta alla 12v linor, annars medför det att nätagget slår ifrån igen.
Så du föreslår att jag kopplar in massa grejor till nätagget?
June 23, 2006
Jalle64 wrote: Har du otur kan nätagget ha dragit med sig tex moderkortet i kraschen, har du testat med bara, prolle minne och grafikkort? 😛
Har testat/testar med bara CPU.
Vågar man stoppa i Hiper nätagget i en annan dator? Ifall det är fel på det, vill ju inte orsaka mer problem.
1 Guest(s)