June 27, 2001
hej jag undrar vart du kan hitta ett lätt och smidigt dhcp program till win2k pro
det e så här att jag skall på ett lan så tänkte jag slänga med en dhcp server (som kör win2k pro)
och allsåp behvöer jag ett lätt dhcp program
skicka gärna en länk
[ Detta Inlägg ändrades av: TiNo den 2002-01-20 14:56 ]
October 25, 2001
January 30, 2001
May 7, 2001
Nej, i PRO finns det inget med OS'et. rekommenderar att du kör 2k server om su ska ha en ordentlig server som funkar bra. Men det finns ju program man kan köra precis som vilket annat progam som helst i vilket OS som helst som är en DHCP server, men dessa brukar la vara lite "sådääär" om du fattar... inget jag rekommenderar om du ska ha en stabil server.
January 9, 2001
hmm, förvirrad! Jag kör windows 2000 på en server här, o jag har inga problem med att använda dhcp... iofs så kan jag inte konfa den, men den aktiveras automatiskt när jag startar internet delning... och det ska väll du oxå göra?
Så som jag har förstått det så finns stödet även i pro men det saknar gui, vilket gör att du får göra alla ändringar i registret själv... lite bökigt, men det ska funka.
April 1, 2001
On 2002-04-02 13:22, [LD] wrote:
hmm, förvirrad! Jag kör windows 2000 på en server här, o jag har inga problem med att använda dhcp... iofs så kan jag inte konfa den, men den aktiveras automatiskt när jag startar internet delning... och det ska väll du oxå göra?Så som jag har förstått det så finns stödet även i pro men det saknar gui, vilket gör att du får göra alla ändringar i registret själv... lite bökigt, men det ska funka.
Jaja, den funktionen finns i Win2k Pro också... Men här snackar vi om det riktiga DHCP programmet i Server versionen. Finns ju även DNS program och NAT och allt såntdär...
1 Guest(s)