November 29, 2001
Det där med att TV försvinner när man bytt kanaler några gånger har hänt mig också. Det är något i MediaPortal som orsakar det, har aldrig hänt mig i andra program.
Man kan rädda dagen utan omstart genom att gå till TVns huvudmeny och stänga av och sen sätta på TV igen. Tar inte många sekunder i anspråk jämfört med att starta om datorn.
För att använda fjärren var allt jag behövde att kryssa i rutan. Om det ändå inte funkar kan du prova med att stänga av Digital Everywhrres RC-applikation. (Du kan för övrigt också stänga av deras CI-applikation också)
December 5, 2001
Json_81 wrote: Håller på att prova med wdm-drivrutinerna istället för bda, men jag kan inte få mediaportal att söka efter kanaler igen.
WDM-drivisarna kan du bara ha till MyTheatre-versionen som följde med. Annars måste du ha BDA. Även till nyare version av MyTheatre.
Ang. fjärren måste du högerklicka och välja options eller något på RC-ikonen nere i aktivitetsfältet och välja vilken applikation du kör med i listan där....har jag för mig.
November 22, 2001
Sardaukar wrote: [quote=Json_81]Håller på att prova med wdm-drivrutinerna istället för bda, men jag kan inte få mediaportal att söka efter kanaler igen.
WDM-drivisarna kan du bara ha till MyTheatre-versionen som följde med. Annars måste du ha BDA. Även till nyare version av MyTheatre.
Ang. fjärren måste du högerklicka och välja options eller något på RC-ikonen nere i aktivitetsfältet och välja vilken applikation du kör med i listan där....har jag för mig.
Hm, ok, kan vara därför jag inte får mediaportal att fungera nu då.
Mediaportal finns inte med i den där listan.
November 29, 2001
Json_81 wrote:
Hm, ok, kan vara därför jag inte får mediaportal att fungera nu då.
Mediaportal finns inte med i den där listan.
Kör senaste BDA, ta bort RC och CI applikationerna från din autostart.
Om MediaPortal 0.2 krånglar kan du testa den äldre 0.1.3 istället. FireDTV-folket verkar anse att den är mer stabil.
November 22, 2001
Så, nu är jag igång igen. Det funkade bra med att stänga av/ sätta på när bilden försvann. Hittade en länk till en hot-fix för dvb för sp2, men jag kan inte testa den... :va:
Men jag kan fortfarande inte få fjärren att fungera.
Jag har avinstallerat mytheatre och stängt av CI och remote programmen. I mediaportal klickar jag i att jag ar en firedtv-fjärr och under där ser det ut som om man ska kunna välja något, men det finns inget att välja.
[edit] jag kan inte heller välja advanced mode
[/edit]
November 29, 2001
Json_81 wrote: Ah, fick ordning på fjärren till slut, man behövde visst kopiera en dll-fil.
Finns det inget smidigare sätt att byta kanal? Segt att trycka sig igenom 50 kanaler.
Någon som vet hur man får programtablån att fungera.
Det finsn ett assmidigt sätt. 🙂
Gå in i TV options i configurationverktyget. På EPG-instälölningarna kan du köra xmltv (laddas ner separat) sen kan du köra det så har du alltid up-to-date programinformation.
Krävs lite pillande för att få det helt snyggt (tex. måste dina TV-kanaler vara döpta exakt som de står i swedb's fil och lite sånt och så måste du redigera bort de kanaler du inte vill ha in på listan osv.)
orkar inte förklara i detalj, but you'll figure it out. 🙂
Efter det kan man få upp programguiden där du kan se alla dina kanaler, vilka som program som visas för tillfället och vilka som kommer senare.
Du kan schemalägga inspelningar och byta kanal genom att bara markera kanaler och trycka ok.
Finns också ett sätt att få upp en lista genom att högerklicka på musen och välja list channels. Och om du vill kan du ju mappa om en knapp för den funktionen genom att gå in på advanced för fjärrens inställninga ri MP.
3 Guest(s)