October 10, 2005
Jag står i en knepig sits. Undrar vilket agg jag ska välja nu, antingen en Antec Truepower 550 2.0 eller Hiper 580 Modular.
Använder mycket i datorn, ultra320 scsi osv,
så jag behöver mycket power i den.
Har en stor, sk bigtower av chieftec chassi. Enligt mail från Hiper har Hipern 45 cm långa kontakter. Vet ej dock hur långa kablar Antec'en har.
Nån som vet?
Behöver lite råd.
Stora frågan är, vilket agg är bäst? 🙄
October 23, 2004
Hiper säger jag.
Antec P182| Corsair 750W psu | Gigabyte GA EP45-DS3R | Intel Core Duo E8500@3.6GHz | 4 GB Corsair RAM| Sapphire 4870X2 2GB | 24" Samsung 2493HM | Logitech Z-2300 | Soundblaster X-Fi Xtreme Music |
October 21, 2004
Tror inte heller det. Var nog mest otur att mitt pajade. Funkade hur bra som helst innan.
En dum grej var dock att jag hade fått tillbaka ett nytt antec agg om jag hade skickat ner det till holland. Problemet är dock att man får betala frakten båda vägarna!! Det skulle gått på lika mycket som det kostade att köpa nytt. Vet inte hur Hiper har det med den saken men dom har iaf också 3 års garanti.
October 21, 2004
Köpte det hos ITPower i göteborg. Dom hade ett års garanti när dom skickade ner agget till antec åt en. Var där och tjatade på dom men dom vägrade måtta på detta. Jag mailade då till antecs support och frågade om det verkligen var så att jag som skulle betala frakten båda vägarna. Och det var det. När jag sedan berättade att jag inte skulle tjäna på att skicka tillbaks agget fick jag inget svar.
Hade haft agget i ca 1.5 år när det krashade.
1 Guest(s)