July 6, 2004
Vad kan de vara för fel på min dator?
Den beter sej väldigt underligt, när man har knäppt på den nyligt så kollar den CD-ROMerna som vanligt, men den startar om direkt efter...
Checkar CD-ROMer, startar om...
Checkar CD-ROMer, startar om...börjar låta som en Polisbil...
Checkar CD-ROMer, startar om...Börjar låta som en polisbil, sen kommer också ett konstant Beepljud samtidigt...
Sen efter sådär 20 gånger så hör man de där normala Beepljudet, då när skärm och annat går i gång.
Vad kan de vara för fel?`
De jag vet är att min DVD-ROM kan ha ett korrupt FirmWire för den har inte gått att spela eller läsa av skivor på nu på ett halv år och de är den som sisst blinkar innan den startar om igen. CD-RWn blinkar bara i en sec medans DVDn blinkar 4 sec kanske.
När jag väl får i gång den så fungerar den helt normalt, inge problem alls, tidigare har den vart så att den startar alla program som ska köras i bakgrunden, men om jag till ex vill starta Outlook så tar de 5-10 min innan de startar, inte ens Aktivitetshanteraren startar förs efter 5-10 min. Men de problemet är inte kvar nu iaf! Men hoppas att någon vet vad de är för fel!?
Jag har ett EpoX Moderkort som talar om massa felkoder på en liten 2x7 segments display. Den Beepar på koden "AF" och "C1" och hakar upp sej på "C2" och "05" ibland. Och enligt en Manual på deras sida (har inte hittat min egen) så ska de ha med minnena och göra, men när jag väl får igång datorn så är de inget fel på dem, jag har fortfarande 1024MB minne och inget krånglar med Windows.
Men kan de fortfarande vara BIOS? Jag kan omöjligt ha problem med Nätagget som vissa säger, de är ganska nytt (sen förra våren då jag bytte upp mej efter att ha tjafsat med ett lite mindre som gick sönder hela tiden), de jag har nu är ett CoolerMaster TruePower 550W och enligt strömmätaren så drar inte datorn mer än ca 100W så de bör vara tillräckligt!
Idag när jag gav mej på datorn och dammade ur den, tog bort minnena och satt tillbaka dom igen så vägrar den helt att starta, du bara Beepar den konstant efter 2 sec. Vad är de nu dådå? Hoppas på ett bra svar som kan lösa mina frågor!? Tack på förhand! Mvh // Kim
1 Guest(s)