September 11, 2001
Jag får följande meddelande när jag bootar datorn: "Disc drive(s) fail (40)"
Jag har provat med 5 olika diskdrives + lika många olika kablar. Har ställt om allt som går i bios som har med det att göra utan resultat. Om jag ställer in att det inte finns nån diskdrive startar allt utan problem men inte annars. Man hör att den söker som vanligt på diskdriven när man bootar, men sen blir det knas...
Nån som har nån annan lösning? Jag skall sälja datorn, därför jag måste ha igång den, annars hade jag ignorerat detta..använder ju aldrig disketter iallafall....
September 11, 2001
Njaaa...De brukar ju va de..Enligt standard skall ju den prickade sidan vara mot strömkabeln, men det stämmer typ aldrig. Har tom vart med om att vara tvungen att vålda in kontakten åt fel håll trots att det fanns en sån där "pigg" på den.. Men jag har testat alla olika varianter med dessa diskdrives utan resultat.. Jag gav upp helt enkelt..Första gången jag gett upp på en dator.. Men så va de ju inte jag som skulle ha den heller så *hehe*
Tack ändå!
October 18, 2001
On 2001-11-12 08:18, tribaliztic wrote:
Njaaa...De brukar ju va de..Enligt standard skall ju den prickade sidan vara mot strömkabeln, men det stämmer typ aldrig. Har tom vart med om att vara tvungen att vålda in kontakten åt fel håll trots att det fanns en sån där "pigg" på den..
Hehe vålda i den....det hade inte vart lättare att bara vända på kabeln i andra änden istället?
1 Guest(s)