August 11, 2002
Fick plötsligt meddelandet diskläsfel tryck ctrl+alt+del.
Kör win xp. Kopplade in hårddisken som slav på min andra dator som också kör xp och kan komma in på disken och läsa och skriva helt normalt....men det går bar inte att boota från den.
Körde återställningskonsolen och körde fixboot men det gjorde bara att jag fick samma felmeddelande fast på engelska. Vet att man kan köra fixmbr men läste att det kan ställa till en del också...så att disken blir helt oläsbar.
Någon som vet vad jag kan göra eller som har något förslag?
August 11, 2002
Testade att köra den som slave med en annan dsik som master och körde chkdsk program. Den fanns inga fel alls....körde en reparation av XP och kunde då boota på den....men varje gång jag startar om så utförs en diskkontroll som hittar felaktigheter varje gång...speciellt i MTF där utrymme som står som upptaget är ledigt...får dessa fel varje gång....så tillslut hittades inte filen system i %systemroot%system32config eller att den var felaktig...fick då köra en reparation igen...gick bra en dag...och nu körs diskkontrollen igen varje gång jag bootar...och allt fler genvägar är felaktiga....diskkontrollen hittar aldrig något fysiskt fel på disken.
June 10, 2002
Ladda ner ett diagnostiskt program och kolla hårddisken.
http://www.storage.ibm.com/hdd.....wnload.htm
1 Guest(s)