September 7, 2001
Jag har nyss bestämt mig för att testa mig på ett dator bygge. Jag har aldrig ens överklockat en dator och ännu mindre byggt en. Pga av detta så tänkte jag börja med att riva typ en gammal P133 eller nåt i den stilen och sedan sätta in den i min låda (som jag också ska bygga) tillsammans med några nya fläktar för att sedan testa mig på något större bygge när ekonomin tillåter. Meningen med detta bygge är att jag vill lära mig nya saker samt att det vore enormt kul om jag fick det att fungera. Inte för att jag vill ha en högprestada maskin.
Lådan ska byggas av något trä, förmodligen spånskivor. Den ska vara av fulltowermodell pga att jag senare kommer att byta ut de mesta som jag kommer att sätta i den nu. Ska sedans lackeras i nån sjyst färg. Hade även tänkt mig ett fönster och blå belysning (dioder) i lådan. Jag tar tacksamt emot tips av alla dess slag. Speciellt om fläktplacering och allt annat som är av stor betydelse. Nu så ska jag dammsuga nätet på all nyttig information om mods och datorbyggen.
[ Detta Inlägg ändrades av: thegeorgeescape den 2001-11-11 03:16 ]
September 7, 2001
September 7, 2001
July 30, 2001
On 2001-11-11 03:52, TheGeorgeEscape wrote:
För det första så är är jag en stor anhängare av DIY kulturen och hela gjejen med projektet är ju att jag ska bygga datorn själv inkl.låda. För det andra så har jag inga pengar och därför så kommer jag att lösa detta genom att få tag på grejor genom kontakter.
hoppas att du har gott om tid och är stadig på hand, torde ta sin tid att bara löda moderkortet för hand 😛
September 7, 2001
September 7, 2001
September 7, 2001
October 17, 2001
Jag snackade me farsan lite om de (han driver en snickerifirma) och han sa att om man ska ge sig på det så är nog SDF det bästa materialet att jobba med.
Kör med SDF plattor som är 12mm tjocka så ska det nog bli bra.
(SDF är samma sak som MDF, fast ännu "tätare" samt "brandsäker")
Det kan visst brinna, men pga att det har så hög densitet så är det fruktansvärt svårt att få fyr på de....
1 Guest(s)