June 8, 2001
Sitter här med brorsan dator som är snarlik min, lite långsammare processor bara och han har en Fujitsu 40 GB silent.
DMA fungerar inte, installerade om Win98 precis (formaterat först) och det första jag gjorde var att lägga in 4.32 4-in-1 Via drivrutiner, och självklart så kryssade jag i "Enable DMA Mode", denna är ju dessutom default....
Någon annan som haft problemet? Jag kan gå till enhetshanteraren och kryssa i DMA, men efter reboot så är det borta igen 🙁
Ska testa lägga in 4.33 nu, men det kommer nog inte att fungera.
June 8, 2001
Fujitsu FAQ:
"Windows 98 would not enable DMA access for my MPD3xxxAT hard disk drive. What shall I do ?[top]
I have installed Windows 98 to my MPD3xxxAT with Ultra DMA Mode 4 capability. After re-booting my system, the DMA box opened through Control Panel has no check. That is, Windows 98 would not enable DMA access. And, the performance is slower than disk drive with Ultra DMA Mode 2. This phenomenon only occurs in the specific system environment configured with some of motherboards and certain version of system BIOS. If you faced this problem, you need to upgrade your system BIOS. Please contact your motherboard and/or system BIOS manufacturer for more details"
Har mailat Soltek om problemet
2 Guest(s)