August 16, 2001
Har byggt en maskin åt en polare, och maskinen fungerar bra. Tills man ska starta om den. Får då ingen bild.(Maskinen startar)
Låter jag den därimot stå avstängd ett tag, startar den utan problem.
Till och med när jag går ut från BIOS, och maskinen startar om får jag ingen bild.
Har provat att montera om alla delar, så det ska inte vara det.
Maskinen innehåller:
Låda 250W
AMD 1000MHz 266MHz
Aopen AK73-1394
Aopen Geforce2 MX
Standard 133MHz minnen
Någon sam har någon idè eller har råkat ut för något liknade ??
Kan det vara power Supplyn som är för vek ?
Tack på förhand.
[ Detta Inlägg ändrades av: CerVON74 den 2001-08-30 14:40 ]
May 28, 2001
August 5, 2001
Jag har exakt samma fel och jag tror också att det är nätagget som inte orkar med riktigt... varje gång jag startar datorn så måste jag starta och sen direkt trycka på restet (man kan juh undra om det är så bra för datorn men men) då får jag sen bild på skärmen.
Grymt irriterande är det men jag har då inte råd att köpa mig ett nytt nätagg...
August 16, 2001
December 19, 2000
On 2001-08-29 16:40, CerVON74 wrote:
Har byggt en maskin åt en polare, och maskinen fungerar bra. Tills man ska starta om den. Får då ingen bild.(Maskinen startar)Låter jag den därimot stå avstängd ett tag, startar den utan problem.
Till och med när jag går ut från BIOS, och maskinen startar om får jag ingen bild.
Har provat att montera om alla delar, så det ska inte vara det.
Maskinen innehåller:
Låda 250W
AMD 1000MHz 266MHz
Aopen AK73-1394
Aopen Geforce2 MX
Standard 133MHz minnenNågon sam har någon idè eller har råkat ut för något liknade ??
Kan det vara power Supplyn som är för vek ?Tack på förhand.
vet du om det blev efter du gjort nån inställning i bios?
April 1, 2001
Det är så för mig också, fast bara vid mycket överklockning. Men då stänger jag av datorn och sätter igång den efter 1 sekund, så går den villigt igång
Men i ditt fall så är det förmodligen för att nätaggregatet bara är på 250W. Man ska ju helst ha 300W+ till en AMD.
Om du har klockat processorn så kan det ju vara därför också. Men jag antar att du inte har gjort det.
August 16, 2001
Tack för idèerna.
Provade idag att byta mot ett bra 300W agg. Men samma sak. Suck.
Både utan och med egna inställningar i BIOS är provade.
Fick därimot veta att ägaren till datorn kände en annan som också hade typ samma problem. Med ungefär samma artiklar i.
Har ju inte heller inte hunnit klocka den heller, då problemet fanns direkt.
Men det är kanske det som är problemet..
Att den inte är klockad
Mvh
2 Guest(s)