September 11, 2001
Körde en defrag i winXP, fick blåskärm under defrag:en.. Efter reboot började XP kolla coinsistency-check på disken och hittade MASSOR av fel (inte så skumt kanske...) Efter det var klart hittades inte disken och den låter illa. Det är en IBM:disk och den har blivit bytt 2ggr tidigare så jag är inte så förvånad.. Men nu blir det lurigare... Efter ett par omstarter och felsökning av IBM-disken så lägger även C-disken av.. samma symptom och även den låter illa...
Samtidigt fick den första "döda" disken massa grekiska bokstäver i namnet i bios. Till slut försvann båda diskarna ur bios men igårkväll lyckades bios hitta den ena disken igen...
NÅN som har nån aning om vad som gått fel? Och ännu viktigare.. Hur får jag tillbaka det som var/är på diskarna? Sånt jag laddat ner är inte SÅ viktigt, men bankcertifikat, hemsidan, mail osv hade varit ganska trevligt att få tillbaka...
September 11, 2001
Jaa.. det har jag ju redan räknat ut, men frågan är ju om det finns något bra verktyg att få tillbaka den data som var lagrad på disken...
Det är elbolaget här nere som skickat ut spikar i nätet, jag är inte ensam om att ha blivit av med diskar vid den tidpunkten. Skulle ha blivit uppringd av en från elbolaget igår, men det blev jag inte. Tänkte de skulle få stå för en ny disk...
June 22, 2002
September 11, 2001
Det är nätagget eller moderkortet som är orsaken till att diskarna dog...slängde i en gammal 250Mb:are och skulle installera win98 för att därifrån köra lite recoveryprogram.. men den disken dog oxå.. 🙁
Så nu är det bara att vänta på försäkringsbolagets dom.. får väl ut 12:50 + pant eller nåt för mina fina prylar.. *suck*
2 Guest(s)