March 7, 2004
Hej!
Jag köpte en skärm härom dagen och upptäckte att det fanns 1 röd och 2 gråa döda pixla. =( Jag skulle kunna skicka tillbaka den och sedan köpa en ny och hoppas på att den inte hade några trasiga pixlar alls, men jag skulle vilja vet ungefär hur vanligt det är och om man kanska kan vänta sig ett eller ett par fel.
May 8, 2001
Darakir wrote: Jag tror att det måste vara ett visst antal döda pixlar för att man ska få byta den. Fler än fem eller så.
Olika för olika tillverkare, t.ex. har Viewsonic noll (nu för tiden). Om de inte är så generösa brukar det bero antal och typ av pixel, om den är helt död (svart) eller lyser. Av naturliga orsaker brukar de i så fall tillåta färre lysande pixlar än svarta.
I detta fall syftar nog trådskrivaren på att utnyttja den lagstadgade rätten att få häva köpet enligt distansavtalslagen?
Desktop: Gigabyte GA-MA770-DS3 | AMD Phenom II 955 BE | 8GB PC6400 | Samsung 1TB + 500GB | Powercolor HD3870
3DMark 2006: 11932 3DMark Vantage: P5137
Laptop: Macbook Pro 2012 | 8GB | Samsung 830 128GB SSD
HTPC: Mac Mini | 3GB | 500GB
March 7, 2004
jonaz wrote: [quote=Darakir]Jag tror att det måste vara ett visst antal döda pixlar för att man ska få byta den. Fler än fem eller så.
Olika för olika tillverkare, t.ex. har Viewsonic noll (nu för tiden). Om de inte är så generösa brukar det bero antal och typ av pixel, om den är helt död (svart) eller lyser. Av naturliga orsaker brukar de i så fall tillåta färre lysande pixlar än svarta.
I detta fall syftar nog trådskrivaren på att utnyttja den lagstadgade rätten att få häva köpet enligt distansavtalslagen?
helt korrekt ;D
October 17, 2006
Darakir wrote: Jag tror att det måste vara ett visst antal döda pixlar för att man ska få byta den. Fler än fem eller så.
Det beror på var man köpt den också, bättre butiker kör på 0 döda pixlar vid tft köp Pc ciy till exempel ,där köpte jag en 17 tum noname för ett tag sedan och upptäckte en pixel som lös rött hella tiden ,jag fick byta den direkt när jag kom tillbaka med den med den.
Annars så har jag haft en Amitech och nu en Acer 17 tum och inga döda pixlar på dom ivf.
2 Guest(s)