June 25, 2001
Köpte ett soundblaster live 5.1 eftersom jag redan har en A/V reciever och tänkte köra ut dvdn i datorn i dolby digital... men när man kollar på den där demonstrationen i sb mjukvaran så visar de upp nån helmysko sladd som jag aldrig sett tidigare. Jag undrar om det är nån som har en sån sladd eller vet var man får tag på en sådan ?
June 25, 2001
On 2001-10-01 09:44, Kame_boy wrote:
kallas för "optisk digital kabel"... nya dolby digital recivers brukar ha sånt. Och nya minidisc har oxå en ingång för sånt för att kunna spela in digitalt.annars kan du bara köra med 4 kanaler.
Vet om den optiska kabeln, men där fanns typ 3 olika kablar, och min förstärkare har inte optisk/coaxial eller någon sådan digital ingång utan matar ut surroundet med rca kontakter per kanal ( två för front vänster ,höger, samma för surroundhögtalarna, en för centern och en för subben .
April 14, 2001
phatball: Då har du alltså ingen DD-förstärkare utan en Pro Logic "Förbered för DD" som det brukar heta. Vad du då kan göra är att mata den vanliga 2-kanaldutgången till din förstärkare, så får du ju iaf Pro Logic.
RCA kontakterna du har bak är ingångar och inte utgångar, är ju meningen att du ska kunna mata en signal som redan är DD-dekodad via extern dekoder.
1 Guest(s)