January 10, 2005
Hm vet inte om det är rätt plats lr om forumet täcker det här men jag kör ändå 🙂
Jo nu e de så att jag har en rent utsagt förjävlig porttelefon, när någon ringer till min lägenhet så är själva ljudet som kommer från telefonen outhärdligt. Specielt när de kommer nått nedrans fyllå å ringer på, på natten :x. Men jag har löst det lite lätt genom att heltenkelt ta bort den lilla högtalaren och har även ersatt den med en diod. Detta funkar ju bra, fast man måste ju se den också! Tyvär så har jag skrivbordet åt fel håll, så de mesta av mina vänner tvingas ringa mig på mobilen varenda gång de ska in .
Så om nu till frågan vet någon här var vet var man får tag i 12v högtalare med olika melodier? För den som jag har nu hörs igenom 30cm betong 😕
Mvh: Arre
October 25, 2003
Arre wrote: [quote=Tindy]Köp en sakta blinkande stroblampa då?
Det lär du ju se bättre än en diod iaf.
mja de e frågan 😕 men vilken stor lampa går på 12 volt?
http://www.gtek.se
Tadaa! 🙂
De där lysrören lyser rätt bra.
Vill man ha starkare så borde något från mds eller liknande bilstyling/bilstereoaffär funka
December 21, 2005
January 10, 2005
ewert wrote: om du ska ha melodiljud så kan du ju köpa nån gammal leksaks pistol som låter pioo bioo nått sånt och ta den lilla ljudkortsplattan inuti 🙄 😛
de e sant 🙂 fast jag kanske hade tänkt mig något lugnare, är ganska ljud känslig :P. Undra om de finns sånna kort att köpa lösa tro 😕
March 10, 2003
Du kan juh höra på 64bits forum annars, vet att jag förr i tiden hängde där när jag
lekte mer med lödkolven. Har förstått det som att dom har mer
lödkolvsnissar där än vi har eller så kanske du kan hitta ett elektronikforum någonstans ?
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
1 Guest(s)