June 23, 2006
Hej, jag tror mitt Hiper Type-R 580w Black dog för runt 2 veckor sedan då datorn vägrade starta en morgon, sista tiden det fungerade det så tjöt det ur det, svagt pip hela tiden strömmen var på, dvs avstängd då strömkabeln var i, lamporna på moderkorten jag testat på lyser inte som dom ska, så någonting är helt klart fel, har mailat webhallen om vad dom hade tänkt göra åt saken men det verkar som det är 3 Års Garanti? Köpte det hos Webhallen i Oktober år 2005, tror ni det går att laga själv? Tror ni jag får nytt på garantin? Har inte öppnat det eller nått, själva agget är i toppskick, förutom att det inte startar.
MVH Lanparty
July 11, 2006
Tjenare !
Trist med ditt nätagg 🙁
Borde inte vara några problem med garantin OM det är nätagget..
Denna rekommenderas varmt för att kunna hitta fel på nätagg, en riktigt bra och billig investering:
June 23, 2006
kentk wrote: Tjenare !
Trist med ditt nätagg 🙁
Borde inte vara några problem med garantin OM det är nätagget..
Denna rekommenderas varmt för att kunna hitta fel på nätagg, en riktigt bra och billig investering:
Tack för tipset, kanske beställer en nästa gång jag handlar från Webhallen.
June 23, 2006
iQ wrote: Kolla alla stift i kontakterna du ansluter till moderrkortet På mitt hiper 580R så brann ett par stift sönder i P4 kontakten och den kontakten var det bara att byta så funkade det ett tag till för att sedan pajja helt
Ser inget direkt, som sagt, allt är i toppskick förutom nått innuti som hindrar den från att fungera som den ska
February 17, 2004
Lanparty wrote: [quote=iQ]Kolla alla stift i kontakterna du ansluter till moderrkortet På mitt hiper 580R så brann ett par stift sönder i P4 kontakten och den kontakten var det bara att byta så funkade det ett tag till för att sedan pajja helt
Ser inget direkt, som sagt, allt är i toppskick förutom nått innuti som hindrar den från att fungera som den ska
Har samma fel som du med mitt OCZ 520W. Har haft kontakt med teknisk support och de vill att jag ska testa jumpstarta det och testa om det går igång. Gör det inte det får jag RMA på det. Testa och hör med Hiper vad de säger eller avvakta Webhallen först.
PS Är du riktigt nyfiken kan du testa att jumpstarta nätagget. För tips låna min tråd jumpstarta mitt nätagg och följ url:
http://www.bleedinedgesupport.com/ocz/forum/showthread.php?t=5577
Men kan vara smart att höra med butiken eller tillverkaren först DS
/Dani
June 23, 2006
Dani wrote: [quote=Lanparty][quote=iQ]Kolla alla stift i kontakterna du ansluter till moderrkortet På mitt hiper 580R så brann ett par stift sönder i P4 kontakten och den kontakten var det bara att byta så funkade det ett tag till för att sedan pajja helt
Ser inget direkt, som sagt, allt är i toppskick förutom nått innuti som hindrar den från att fungera som den ska
Har samma fel som du med mitt OCZ 520W. Har haft kontakt med teknisk support och de vill att jag ska testa jumpstarta det och testa om det går igång. Gör det inte det får jag RMA på det. Testa och hör med Hiper vad de säger eller avvakta Webhallen först.
/Dani
Jumpstarta? Får du inte RMA om du inte testar Jumpstarta? Hm, hur ska man ta kontakt med Hiper då tro? http://www.hipergroup.com/English/contact.html ?
February 17, 2004
Lanparty wrote:
Jumpstarta? Får du inte RMA om du inte testar Jumpstarta? Hm, hur ska man ta kontakt med Hiper då tro? http://www.hipergroup.com/Engl.....ntact.html ?
Ganska smart av tillverkarna att inte ta RMA direkt på alla defekta produkter. Det för att undvika felaktiga RMA anmälningar.
Se mitt tidigare svar hur du gör en jumpstart!
/Dani
June 23, 2006
"Vänligen returnera varan till:
Frisvar
-------------------------
Webhallen
110 01 Stockholm
Inkludera ordernummer och felbeskrivning så vi vet var varan kommer ifrån och vad det är för fel på den.
Försändelsen behöver inte frankeras, det är helt kostnadsfritt att skicka till Frisvar. Allt du behöver göra är att lämna in försändelsen på ditt postkontor så skall de godkänna den. Skulle de inte göra det (den nya, "riktiga" posten känner inte alltid till frisvar) så ber jag dig återkomma till oss så löser vi det på annat sätt."
Vad ska detta betyda tro? Har aldrig skickat tillbaka en defekt produkt, hur menar dom att jag ska skicka? I lådan man fick med nätagget eller utan? Skicka tillbaka kablarna?
Och det ska till?
Frisvar
Webhallen
110 01 Stockholm
February 17, 2004
Lanparty wrote:
Vad ska detta betyda tro? Har aldrig skickat tillbaka en defekt produkt, hur menar dom att jag ska skicka? I lådan man fick med nätagget eller utan? Skicka tillbaka kablarna?Och det ska till?
Frisvar
Webhallen
110 01 Stockholm
Skicka tillbaka hela skiten, annars tror de att du har slarvat bort/saknar kablar vilket inte är bra. Skicka även med manualer och papper som kom med.
Gött att butiken fixar med garantin för Dig. Jag kommer nog få skicka min till USA och frakten lär svida rejält.
/Dani
June 23, 2006
Dani wrote: [quote=Lanparty] Vad ska detta betyda tro? Har aldrig skickat tillbaka en defekt produkt, hur menar dom att jag ska skicka? I lådan man fick med nätagget eller utan? Skicka tillbaka kablarna?
Och det ska till?
Frisvar
Webhallen
110 01 Stockholm
Skicka tillbaka hela skiten, annars tror de att du har slarvat bort/saknar kablar vilket inte är bra. Skicka även med manualer och papper som kom med.
Gött att butiken fixar med garantin för Dig. Jag kommer nog få skicka min till USA och frakten lär svida rejält.
/Dani
Varför ska dom ha kablar? Vad gör dom med nätagget om det är trasigt då? Vad gör dom av kablarna tex? Kan ju lika gärna behålla dom? Trots allt inte dom som är "trasiga"..
1 Guest(s)