March 24, 2001
On 2001-10-05 08:37, Baltasar wrote:
har själv en dremel ända tippset ja har e att du ser till å har rejält me sånna där slip skivor för dom går åt kan ja lova gick åt ca 6 st till å såga upp ett hål till en 60mm fläkt...
*suck* Att ni inte fattar att man ska köpa dom där förstärkta skivorna som är tillbehör, jag kapade ur för ett helt fönster i min addtronics 7896A med en sån skiva.
September 15, 2001
April 10, 2001
On 2001-10-05 02:28, Slass wrote:
Men glasögon kan ju vara en idé... och fäst gärna lådan stadigt, och ta en öl innan, så är det busenkelt!
Vill verkligen betona vikten av skyddsglasögon. Körde själv en golvsåg förra året, skulle såga ut 25cm djupa rännor. kom över armeringsjärn, det small till i ansiktet som om nån sparkat en. resultatet: en järnflisa borrade in sig rakt in i puppilen, gick in så pass långt att den nästan stack ut på baksidan av ögat. har sen dess varit på ögonakuten säkert 10ggr och med borrmaskin borrat bort flisan, som med tiden också börjat rosta. efter nu ett år kan jag fortfarande inte se ordentligt. det är bara suddigt, och domen är, att så kommer det vara tills jag har råd med laserbehandling. Allt detta för att jag inte ORKADE gå och hämta skydsbrillor.
Så som sagt kompisar, när ni arbetar med liknande saker, använd brillor!!!!!
August 23, 2001
On 2001-10-05 08:54, RoTe wrote:
On 2001-10-05 08:37, Baltasar wrote:
har själv en dremel ända tippset ja har e att du ser till å har rejält me sånna där slip skivor för dom går åt kan ja lova gick åt ca 6 st till å såga upp ett hål till en 60mm fläkt...*suck* Att ni inte fattar att man ska köpa dom där förstärkta skivorna som är tillbehör, jag kapade ur för ett helt fönster i min addtronics 7896A med en sån skiva.
Mitt fönster äckte det med en halv skiva... (knappt) det finns bilder på min hemsida... Jag har ingen "äkta" dremel men den duger..
1 Guest(s)