May 16, 2002
Jag har installerat NVIDIA:s drivrutiner för mitt grafikkort (GF2-Ti) men XP säger de är instabila och det hänger sig ibland. Medans XP:s egna "certifierade" inte verkar stöda OpenGL fast det skall ingå i DirectX paketet hävdas det. Hur skall jag göra??? kan felet bero på något annat?
February 16, 2002
August 7, 2001
Klart att mer cache ger bättre prestanda! Dock är det mkt stor skillnad beroende på vilka program man använder sig av eller vad man gör. Dessutom spelar det roll hur data "cachas", alltså vilken algoritm som aanvänds.
Stordatorer använder ofta väldigt stor cache på sina diskar. Så stora att det skulle kunna innebära en mindre katastrof om de inte stängdes ner på rätt sätt. (Mkt data skulle då nämligen kunna vara cachad och inte permanent sparad och därmed gå förlorad.
Personligen skulle jag gärna se att det fanns billiga hårddisk-kort med möjlighet att själv utöka cachen på samma sätt som vi utökar internminnet!
Mkt bra initiativ av WD!
August 7, 2001
Glad och lycklig så ska jag sätta i mina 2 nya 80 mm fläktar i min nya dator. Grafik kortet var i vägen så jag tog bort det så jag hade lite "space", när jag sen hade satt tillbaka allt i sin ordning så Var skärmen helt udda, alla bokstäverna var helt Skadade. Så jag stängde av datorn fort som fan, och öppnade för att se vad som hade gått fel, AGP porten var helt söndrig fattas lite delar här och där, som om jag hade Slagit ner kortet såklart hade jag inte det utan tryckt ner det Exakt som man ska.
Min fråga är nu, är det möjligt att byta ut AGP porten? Mitt moderkort är Abit TH7 Raid.
Tacksom för svar!
2 Guest(s)