August 19, 2001
Jag tycket bara de e onödigt att köpa Dual system! För att du får ju inte så jäkla mycket mer processor kraft, men du får däremot mycket bättre Multi tasking...
Men om du får moderkortet billigt så kan de ju vara ok... Men om du inte kan fixa de billigt så blir de ju rättså mycket dyrare...
August 19, 2001
men tanken var att köpa runt 1.33GHz i början
och efter ett tag köpa en till till lägre pris än att byta allt.
Fasr det kanske blir billigare att bara köpa en men lite snabbare och sedan byta den?
Ifall det överhuvudtaget går att köra med en processor på ett "dual kort"?
[ Detta Inlägg ändrades av: Mirax den 2001-09-07 21:57 ]
August 29, 2001
man kan ju säga så här att det är helt onödigt fall du inte skall syssla med 3d grafik eller nått liknande för om du skall ha den som spel dator så tycker jag att du skall köpa något annat
för det finns inte så många spel nu som stöder multi cpu hastighet, och det är inte så stor skillnad där heller.
och plus om du vill få ut mest prestanda utav processorerna så kan du inte köra windows, för det stöder inte dual cpu så bra.
linux/unix/beos/ och liknande operativ system
June 28, 2001
On 2001-09-08 11:17, ZinT wrote:
man kan ju säga så här att det är helt onödigt fall du inte skall syssla med 3d grafik eller nått liknande för om du skall ha den som spel dator så tycker jag att du skall köpa något annat
för det finns inte så många spel nu som stöder multi cpu hastighet, och det är inte så stor skillnad där heller.
och plus om du vill få ut mest prestanda utav processorerna så kan du inte köra windows, för det stöder inte dual cpu så bra.
linux/unix/beos/ och liknande operativ system
Win2k fungerar ju fint!
June 18, 2001
On 2001-09-10 13:29, ZinT wrote:
klockenstein.
det funkar fint ja men du får fortfarande inte ut lika mycket som med linux eller dom andra OS
Det beror väl på vilka applikationer man kör eller !?!?!?!
Q3+W2k med 2 prollar rockar!
Snälla!!! Man blir ju ledsen av nötterna här!
August 29, 2001
On 2001-09-10 13:58, oxygenial wrote:
On 2001-09-10 13:29, ZinT wrote:
klockenstein.
det funkar fint ja men du får fortfarande inte ut lika mycket som med linux eller dom andra OS
Det beror väl på vilka applikationer man kör eller !?!?!?!
Q3+W2k med 2 prollar rockar!
Snälla!!! Man blir ju ledsen av nötterna här!
men har du inte tänkt på att med alla andra program som inte stöder dual cpu. det finns som sagt bara några få program och spel, som klarar det.
och du sa att Q3 rockar på din dator med dual cpu.
hur stor skillnad är det mellan en cpu och 2 cpu.
det är ingen märk värdig skillnad
jag kör celeron 667 med geforce 2 mx 32 ddr. 384 ram i 1024x768 och det flytar.
och har en kompis som kör dual cpu och likande grejer men mindre ram. och det är ingen skillnad. om du inte har så att du visar fps i spelet.
och vad är det för nödvändigt med det.
det är samma sak med CS
2 Guest(s)