September 29, 2003
Hej!
Först kan jag börja med att säga att jag gjorde en sökning på dual channel ddr osv men fick massa trådar och hittade inget riktigt svar, men jag ber om ursäkt i förväg eftersom jag misstänker att ni får en hel del frågor ang detta.
Det är så här, jag har i dagsläget ett ASUS A7N8X Deluxe moderkort, i det så sitter det två st 256MB DDR 2700 SAMSUNG minnes moduler i Dual Channel konfiguration...
Engligt manualen till moderkortet så kan man ha dual channel funktion om det sitter minne i alla 3 platserna, men det står inte om det måste vara samma kapacitet på minnesmodulerna isåfall, jag misstänker det men är inte säker.
Jag vill gärna trycka i en 512, men det kanske är bättre med en till 256 om det innebär att jag kan ha Dual Channel enablat ?
Nån som vet säkert ? 😐
Tack på förhand!
EDIT: 512 modulen jag funderar på att köpa är också SAMSUNG, motsvarande dem som sitter i fast 512MB
PS. Tanken med detta är att andas lite nytt liv i burken, spelar inte speciellt mycket men vill ha en liten förbättring, tänke trycka i ett ASUS GeForce 6600 256MB AGP kort också... 😮
2 Guest(s)