July 14, 2003
Tja!
Jag har köpt 2x 512MB TwinMOS ram-minnen, som jag glatt installerade, men det gick ju åt skogen, så fort man kör dual-channel så startar datorn om sig när man gör något krävande...
Har testat DIMM 1/2 och då startar den om sig som sagt och sätter man dom i DIMM 3/4 då startar datorn om efter den gått förbi POSTen... Men när jag kör minnena var för sig (1x512mb) eller om jag kör DIMM 1/3 så det blir single channel då fungerar allt primavera...
Någon som har nån aning om vad som är problemet?
July 14, 2003
Haha, det är iofs sant det, men har du någon koll på om Dual kräver mer spännig och/eller slappare timings, alltså kräver det mer av minnena? Och var ska jag leta för att hitta andra som kör liknande config som mig, alltså ett moderkort som inte kan ge typ 3,3v på minnena och se ifall nån annan har liknande problem?
December 5, 2001
Jag har inte behövt höja spänning eller slappare timings bara för att köra dual, men kolla på Abits forum. Där hittade jag svaret på mitt mystiska nätaggs-problem.
July 14, 2003
Japp, det är 2 identiska minnen, köpte dom samtidigt, liksom valde twinmos sen 2 i antal 🙂
Har testat lite mer nu och det går att köra dual hur fint som helst. Inge crc error eller omstarter om jag kör med ett twinmos(båda funkar) och mitt gamla samsung pc2700 minne. Men så fort jag har båda twinmos så blire samma visa, reboot osv 🙁
September 21, 2002
optimuz wrote: Det kanske vore en bättre idé att byta moderkort än minne och sälja moderkortet 🙂
Ja, gör det! Köp ett DFI LP Ultra-D nF3 mobo. Bland de bästa som finns om man ska ha AGP. Dock bara overcklockers som säljer dem. http://www.overclockers.se/Ite.....d=51249286
Tar mina BH-5or utan problem och kan ge 3,2V utan booster!
1 Guest(s)