March 4, 2007
Vad jag har förstått är att en singelcore processor är:
EN Processor med en CPU (Celling Processing Unit) @ exempel 3.2GHz
Den ger ut 3.2GHz
Och Dual-Core:
EN Processor men TVÅ CPU (Celling Processing Unit) @ exempel 2.2GHz
Den ger ut 2.2GHz & 2.2GHz som INTE jobbar tillsammans (det blir altså inte 4.4GHz utan 2.2GHz till exempel multimedia & 2.2Ghz till annat)
Är detta rätt eller är jag rätt ute och cyklar? Om ja, kan ni väll förklara vad D-C är.
/Seamonster
March 14, 2001
Ja fungerar som två processorer helt enkelt, sen finns det program som är skrivna för flera processorer och med två eller fler processorer får man då en teoretiskt 100% ökning jämfört med endast en processor av samma modell..
CPU står för Central Processing Unit och inte Celling Processing Unit..
March 4, 2007
Okej.. vet inte vart jag fått Celling ifrån :S
hehe men ändå. så är det TVÅ processorer.. så om jag ska ha AMD Dual-Core måste jag köpa 2ST AM2 processorer och ett moderkort med 2 processor plaatser eller bara en AM2 processor och ett moderkort med AM2 socket med en plats?
March 4, 2007
Okej.. vet inte vart jag fått Celling ifrån :S
hehe men ändå. så är det TVÅ processorer.. så om jag ska ha AMD Dual-Core måste jag köpa 2ST AM2 processorer och ett moderkort med 2 processor plaatser eller bara en AM2 processor och ett moderkort med AM2 socket med en plats?
August 15, 2004
Det är EN processor, men TVÅ kärnor, alltså du ska endast ha en "AM2" processor och endast en Socket på moderkortet.
Det är som om du har två processorer, men man har istället bakat in två processorer i en, fast ändå inte, för det finns vissa saker som kärnorna får dela på, t.ex. Cache-minnet.
1 Guest(s)