Jodå det funkar med Duron! Får dock vänta lite på dual moderkort som inte kostar en förmögenhet..
Tekniknörd som gillar att träna.
Hehe
Dubbla Palomino 2Ghz.. 😛
Nä men eftersom T-birds är så billiga nu så ser jag ingen anledning till att köra dual Durons. Det blir ännu större prestanda skillnad i ett dual system mellan T-bird och Duron.
May 8, 2001
Hejsan allihopa! Anton, är du helt säker på att det fungerar med dubbla Duron ? Jag snackade med en kille i en datorbutik, och han sa att man är TVUNGEN att köra med "MP" proppar ! Det var ngt med att de skulle synkroniseras med varandra, det skulle ej fungera med vanliga Athlon el Duron... Fast nu har jag läst här på forumet att det "kanske" ska gå ändå ? Är det ngn som VET och inte bara TROR ? Jag har själv skjutit upp en uppgradering pga att jag väntar på ett dual mb till vettigt pris... Mvh..
[ Detta Inlägg ändrades av: beerbelly den 2001-08-12 11:03 ]
Hejsan allihopa! Anton, är du helt säker på att det fungerar med dubbla Duron ? Jag snackade med en kille i en datorbutik, och han sa att man är TVUNGEN att köra med "MP" proppar ! Det var ngt med att de skulle synkroniseras med varandra, det skulle ej fungera med vanliga Athlon el Duron... Fast nu har jag läst här på forumet att det "kanske" ska gå ändå ? Är det ngn som VET och inte bara TROR ? Jag har själv skjutit upp en uppgradering pga att jag väntar på ett dual mb till vettigt pris... Mvh..
Precis som Daniel R säger så har jag sett diverse tester där de har kört dual Duron och jag har även sett att AMD har sagt att de ska fungera i dual. Tyvärr har jag inte testat själv men om det inte kommer funka på nyare kort så lär du få reda på det!
Vill du se lite benchmarks på Dual duron? Ja tänkte det!
benchmarks
Inga problem Beerbelly!
Jo men som man ser i testerna så ligger inte dual Duron systemet så bra till prestanda mässigt.. Visst det är grymt billigt.. men ja det är kanske en smaksak.. eller rättare sagt en penga sak!
June 7, 2001
Ja, då det börjar dyka upp billigare MP-moderkort för AMD så lär en instegs-Palomino inte kosta så värst mycket mer än en Duron, men presterar då åtskilligt bättre.
Så uppgraderar du för några tusen spänn kan du väl lägga på en femhundring och få de riktiga grejorna.
Fast det är klart, det kanske är en annan sak med Morgan (nästa generation Duron med Palominokärna).
1 Guest(s)