December 4, 2006
Köpt ett datapaket från komplett.
http://www.komplett.se/k/ki.as.....sku=326294
Kommentarer om köpet undanbeds 🙂
Min fråga är då: Ska jag ha Core 2 Quad när jag kör xp på datorn?
Har hört att xp proffessional endast stödjer Core Duals.
De alternativ jag har är att jag köper en Dual med 3.0 istället för mina
quad som ligger på 2.4. MEn jag tänkte att denna dator ska jag uppgradera hela tiden och hålla den ny. Då kanske quad är framtiden?
ge mig tips! och gärna info om vad XP pro stödjer! Tack :D:D
February 28, 2005
som jonte_power sa, beror på vad man gör, jag har kört följande processorer, E6600 -> Q6600 -> E2160 och nu E6700, i spel osv så har jag inte märkt någon skillnad faktiskt, visst finns säkert nån FPS hit o dit men som sagt ingen större skillnad... beror på som sagt vad man gör.
December 24, 2002
Gilgamesh wrote: typ när man har flera tunga program på samtidigt tror jag... med tunga menar jag inte MSN, Winamp osv... ^^
Vi har ett par servrar på jobbet som komprimerar, färgkorrigerar och skapar tumnaglar från bildfiler. Dessa har en förmåga att gå i taket om man inte lastbalanserar..
Men datorn hemma jobbar sälla mycket. Det är mest diskarna som släpar efter.. brukar ändå ha igång 3-4 adobe program, 20 IE fönster, word, outlook och lite mer skit.. typ antivirus, SQL...
December 4, 2006
tack för alla svaren!
Men jag spelar mest, så då kanske det är hastighet jag ska prioritera före antal processorer? Vet inte vilken hemsida jag tittade på när jag läste att XP inte utnyttjar alla 4 processorer. men men! Jag behåller väl det jag har då antar jag !
tack igen 😀
December 28, 2007
August 11, 2005
tangen wrote: tack för alla svaren!
Men jag spelar mest, så då kanske det är hastighet jag ska prioritera före antal processorer? Vet inte vilken hemsida jag tittade på när jag läste att XP inte utnyttjar alla 4 processorer. men men! Jag behåller väl det jag har då antar jag !tack igen 😀
Vadå inte utnyttjar alla fyra kärnor?
August 11, 2005
tangen wrote: tack för alla svaren!
Men jag spelar mest, så då kanske det är hastighet jag ska prioritera före antal processorer? Vet inte vilken hemsida jag tittade på när jag läste att XP inte utnyttjar alla 4 processorer. men men! Jag behåller väl det jag har då antar jag !tack igen 😀
1 Guest(s)