December 2, 2001
Har precis beställt ett Gainward 6800GS Pci-E tillsammans med en bunt nya grejer...
Min fråga är om man kan köra på både dvi-porten och vga-porten samtidigt med uttökat skrivbord eller om jag måste fixa ett pci-graffe till...
Hittar ingen info om kortet..Inte ens på Gainward's egna hemsida.
Tänkte fråga om någon vänlig själ som har detta kort kanske kan testa
eller redan har testat..
God jul btw! 😀
December 2, 2001
TeDDaN wrote: Ska inte vara något problem att köra två skärmar med utökat skrivbord med det kortet.
Prestanda-mässigt osv. Vad är bäst? Att köra ett eget graffe-kort till den andra skärmen eller att köra på samma? Det borde väl nästan vara bättre prestanda om man har två graffe va?
March 10, 2003
Verkar som du vill spela med DualScreen annars hade du väl inte frågat om prestanda.
2D prestandan kommer inte påverkas i windows ens om du kör med ett GF2mx i dualview.
De enstaka få spel (extremt sällan mer likt) som stödjer dualscreen är nästan förbehållet
simulatorer.
Annars har jag sett FPS spel som har action på ena skärmen och uppdragsinformationen på den andra.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
December 2, 2001
Ctrl wrote: Verkar som du vill spela med DualScreen annars hade du väl inte frågat om prestanda.
2D prestandan kommer inte påverkas i windows ens om du kör med ett GF2mx i dualview.De enstaka få spel (extremt sällan mer likt) som stödjer dualscreen är nästan förbehållet
simulatorer.
Annars har jag sett FPS spel som har action på ena skärmen och uppdragsinformationen på den andra.
Jag tänker mer på glo på film på ena, surfa på andra.
Spela ett spel på ena o kärringen glor på film på den andra.
Grejer som tar rätt mycke av cpu:n....
2 Guest(s)