December 5, 2001
denstore wrote: [quote=klaus][quote=denstore]Du måste ha likadana kort.
Graffekorts-Bios måste vara densamma.......Klaus
Just. Men innebär det inte att han behöver ha två 6600GT, då kanske?
Jo det tror jag, men bioset är ju inte samma på alla olika tillverkare.
Man kanske kan köpa ett Leadtek och ett Club3D och sen flasha in samma bios på dem.
August 21, 2001
Än så länge måste man iaf använda samma modell 2x6600GT osv. Olika BIOS-versioner (dvs. olika tillverkare) kan fungera men det kan lika gärna bli att drivrutinerna bara känner av ena kortet. En tanke är förstås att det borde gå att flasha om ena kortet till samma bios. Men då är det naturligtvis bra att man är påläst och vet vad man gör :blink:
March 11, 2003
ShazaM wrote: Nja kör inte högsta upplösning inte.. Vill bara kunna hänga med i dagens spel, och köra medelgrafik. Klara 2 st 6600gt det? (Har bara 1 just nu, så innan jag köper ett till vill jag veta om jag ska köpa ett tex 6800)
Två stycken 6600GT klarar av att köra de flesta spel i höga upplösningar, typ 1280x1024, med bra detaljer. Dock så kanske man skall vara lite försiktig med AA och AF.
Sen är ju frågan om vad du tycker är "hänga med"? Jag brukar tycka en framerate på runt 50-60 är helt acceptabelt. Andra börjar ju gråta om den går under 100.....;)
March 11, 2003
ShazaM wrote: ioförsig klarar inte min skärm mer än 1024*768 .
AA och AF vet jag ej vad de är så det är nog inga problem då! Bara det inte laggar och grafiken ser lagom snygg ut, så duger det åt mig!
Anti-Aliasing och Anisotrophic Filtering. Olika bildförbättringsverktyg.
Båda är trevliga, och kan ge ett rejält lyft för den kräsne. Dock så har jag många gånger funderat över hur många som använder sig av, eller ens vet om att de kan använda de funktionerna.:)
1 Guest(s)