May 28, 2001
On 2001-07-08 00:01, Kingen Skrev:
på jobbet har vi så man kan flytta muspekaren mellan 2 skärmar det är rätt coolt
Det är det jag kör nu.... har dubbla grafikkort (Asus V3800 AGP och ett Matrox Millenium 2 PCI)... efter installationen av grafikkorten och skärmarna så var det bara att välja "utöka windowsskrivbordet till denna bildskärm" i egenskaper för bildskärm.
May 9, 2001
Jag körde ett tag med dubbla skärmar. Rätt behändigt. På jobbet gör jag tvärtom. Dubbla datorer till en skärm. Har en liten box på sidan av skärmen som jag växlar datorer med genom att trycka på en liten knapp. Jag märkte att jag inte kunde köra Q3 när jag hade expanderat skrivbordet. Var tvungen att "stänga" av den extra skärmen.
Sten
February 4, 2001
coola bilder här @ dual skärm o quake
July 18, 2001
Kan bara säga att Matrox är grymt när det gäller dubbla skärmar, körde min nokia 446 19" och en samsung 570B innan, ska snart köra 2st igen får en Nokia tft idag
------------------------------------
Tänkte ju på kvalitet å inställningsmöjligheten på Matrox korten, har haft ett g200-g400-g450 sen fick jag för mig att byta till ett Asus mx2 -400 🙁 men ack vad besviken jag blev på allat utom spel kvalaiteten då gf 2 är bättre man annars vilkern nerköp. 😡 blir snart G550 om nån månad nä det kommer.
[ Detta Inlägg ändrades av: *Zeus* den 2001-07-23 12:19 ]
February 10, 2001
Jag har ett Inno3d tornado g2 mx400 blabla bla.
I alla fall så finns där en sådan variant med tv out och en med två vga kopplingar.
Bara att plugga in två skärmar sen kan man välja om man vill köra "clone" (båda skärmarna visar samma sak) eller "Extended Desktop" (så att man typ har ett skrivbord på 2dra skärmen med). Tyvärr så fick jag ett med tv-out, fast det e samma princip och valen för 2*vga e samma som tv-outen.
Så som alla andra har sagt så går det att ha mirc på den ena och sen surfa på den andre. (om man har valet "Extended Desktop" då
)
Tänkte ju på kvalitet å inställningsmöjligheten på Matrox korten, har haft ett g200-g400-g450 sen fick jag för mig att byta till ett Asus mx2 -400 men ack vad besviken jag blev på allat utom spel kvalaiteten då gf 2 är bättre man annars vilkern nerköp. blir snart G550 om nån månad nä det kommer.
Jag hoppas inte du tänkt dig att det kortet ska vara ett bra spel kort också..
Det är som alla andra Matrox kort.. inget för spel! Men det verkar ju inte var din högsta prioritet och som sagt var är ju Matrox Dual Head "The way to go.." om man ska köra fler monitorer!
Tekniknörd som gillar att träna.
January 9, 2001
On 2001-08-01 14:18, MiSt wrote:
Systemet såg det som en enda desktop på 3200x1200 pixlar.
jo.. samma problem för mig.. när jag kör dualhead med tv:n så ser datorn det som ett enda desktop.. ska d vara så.. eller ska det inte vara ett vanlig desktop och ett utökat på skärm #2 ?
2 Guest(s)