October 31, 2003
Tja.
Jag har kopplat in min rgb monitor och min lcd tv till mitt 7800GT. båda använder de där dvi/rgb convertarna man fick med kortet. Tvn kopplas alltså också med en vandlig monitor kabel (rgb).
problemet är att bilden blir konsting ur det ena uttaget på gfx kortet. Bilden är lite mörkare och allt blir lite lilaaktigt. Jag trode att det kanske var tvn det var fel på när jag först upptäckte det men sen testade jag att helt enkelt switcha på dom och då blev monitorn knasig så allt som kopplas via just det uttaget verkar få problemet. Den andra utgången fungerar helt perfect btw.
Någon som har nån lösning?
October 31, 2003
Det är dubbla DVI på kortet ja, men jag använder adaptrarna på båda i och med att både skärmen och tvn går via vga-rgb kabel. och jag har inte ändrat några inställningar vad jag vet. den ända inställningspanelen jag har hittat är den där man fixar digital vibration, ljusstyrka, kontrast mm. men det hjälper inte bilden blir bara änu konstigare då :P. sen är det ju inte så farligt faktiskt, när man sätter på en divx film så märker man den knappt. bara på vissa effekter, guld blir gult och rött blir lila typ. vette fan vad det kan vara...
Men finns det nånstans där man kan ända inställingar för enskillda utgångar på kortet? något sånt har inte jag hittat iaf.
October 31, 2003
Nej sladden sitter och det är ju olika kablar från monitorn och tv'n och om jag byter så blir det fel på villken device som än sitter i det uttaget. När du säger flytta runt vad menar du då? ska jag ta ut grafik kortet och sätta in det igen eller hur menar du? 🙂 Och om det är signaler som störs, vad kan man göra åt det?
Tack
edit: tyvärr har jag ingen dvi skärm att testa med. och när jag byter kontakt så byter jag hela paketet, omvandlaren också så den kan det inte heller vara fel på. :/
edit igen: ah nu fattar jag vad du menar med flytta runt, och ja det har jag ju gjort.
2 Guest(s)