May 2, 2003
Hej, det var ett tag sedan jag var här inne och behövde datorhjälp.
Nu behöver jag råd igen iaf, jag har köpt mig en Wiewsonic 19" wide skärm och vill köra den som sekundär skärm till datorn.
Mest för att jag vill kunna kolla på TV på den sekundära skärmen.
Laptopen som ska driva detta har en wide 17" om det nu spelar roll. Jag har testat i clone, span och dualwiew. Men det är endast i span-läget som jag kan ställa in 1440x990 som är den önskade upplösningen.
Det största problemet som jag verkar falla på just nu är att om jag tex öppnar mediaspelaren och drar igång en film på fullskärm så slocknar sekundärskärmen och säger "out of range". Flyttar jag över mediaspelaren till sekundärskärmen så kommer bilden tillbaka på sekundärskärmen och primärskärmen visar perfekt fullskärmsläge på min film.... hm... Likadant om jag kör igång TV-kortet så slocknar sekundären och säger "out of range".
Primär är alltså laptopen
Sekundär är Wiewsonic.
Tilläggas skall att om jag kör laptopen mot en vanlig TV med S-VHS så funkar det klockrent som jag vill. Dvs filmer osv visas fullskärm på TV:n (sekundärskärmen).
Eftersom jag är kass på detta så fråga gärna om det saknas ngr uppgifter som behövs för att lösa problemet.
Tack på förhand
Tobbe
EDIT: Aha, nu har jag iaf lyckats klura ut hur jag får fram rätt upplösning på skärmarna. Men problemet med att sekundären slocknar vid filmvisning kvarstår. :EDIT
1 Guest(s)