November 15, 2001
jag har försökt att installera två
bildskärmar på ett ungefär, men det
fungerar bara inte ? ... vill kunna
använda mig utav dualscreen så jag kan
t ex surfa på skärmen medans jag kanske
har en bra musikvideo på tvn ...
går det inte att använda tv o skärm samtidigt ? ...
eller jag måste ha ett pci kort så jag kan koppla tvout i från den eller ? ...
Hjälp mig nu ! har försökt i timmar ...
July 18, 2001
1. vill du ha riktigt bra så köper du ett Matrox kort.
2. om inte sätter du i ett pci kort osså och aktiverar pci som primär i bios. sen startar du upp. installerar eventuella drivers till skärm 2 och grafikkort 2, sen går du in i egenskaper för bildskärm, då ska du se att det finns 2 skärmar i den fliken under inställningar. du får aktivera den andra skärmen där å välja vilken som ska vara primär och sen klicka i utöka Win skrivbord så ska du se att det funkar bara bra. smidigt. kör själv på detta viss just för tillfället pga at jag sålde mitt Matrox kort.
November 15, 2001
Ok, så jag skall helt enkelt ha två bildskärms-kort i datorn för att överhuvudtaget kunna blädda mig mellan 2 skärmar ...
men som tur är så har jag ett gammalt kort liggandes här på 32 meg ... pci med tvutgång o hela köret ...
men bios .. ? hum, det låter riskabelt .. har redan lyckats kladda bort en massa bra inställningar där i .. ...
finns det ingen bios guide någonstans, som förklarar precis var o en av sakerna som finns där i ?...
October 2, 2001
On 2001-12-15 11:25, *Zeus* wrote:
1. vill du ha riktigt bra så köper du ett Matrox kort.
2. om inte sätter du i ett pci kort osså och aktiverar pci som primär i bios. sen startar du upp. installerar eventuella drivers till skärm 2 och grafikkort 2, sen går du in i egenskaper för bildskärm, då ska du se att det finns 2 skärmar i den fliken under inställningar. du får aktivera den andra skärmen där å välja vilken som ska vara primär och sen klicka i utöka Win skrivbord så ska du se att det funkar bara bra. smidigt. kör själv på detta viss just för tillfället pga at jag sålde mitt Matrox kort.
vet du hyur jag skall göra för att ha 3 skärmar i win 2k
2 Guest(s)