January 29, 2010
Tjena.
Har suttit här en stund nu och börjar bli ganska frustrerad.
Jag tog för ett tag sen hem ett Labtec wireless desktop 1200 paket
från jobbet, legat där ett bra tag antar jag men aldrig blivit använt.
Satte mig ner ikv för att installera de då jag börjar bli trött på att springa
till datorn varje gång någon skriver eller dylikt när man ligger i soffan
o kollar en rulle eller dylikt.
Prylarna vägrar dock gå igång, följt alla j*vla manualer jag hittat och gjort
precis vad det står, recievern blinkar när man trycker på connect etc, men
varken musen eller tangentbordet vägrar gå igång.
Jag är 99.9999% säker på att man kan ha dubbla tgb/möss igång samtidigt, har dock aldrig provat fast+trådlöst kombination förut, men
det bör inte vara någon skillnad?
Installerat drivrutin från skiva + från nätet, allt kommer upp i system trayn etc och jag kan ändra massa hotkey inställningar där etc, men står
fortfarande som "okänd enhet" för USB platsen, och när jag via därifrån går in för att installera denna "okända enhet" står det redan att den bästa drivrutinen redan är installerad.
Då labtecs rent av värdelösa hemsida inte har någon emailfunktion på supporten, vänder jag mig därför hitåt för att se om det är någon som varit i samma kurva, vore väldigt tacksam för svar.
January 29, 2010
Tycker ändå att det bör funka..
sakerna är som sagt aldrig använda,
och som sagt har jag kört dubbla TGB'n osv
förut flertal gånger, fast fasta båda två...
Allt går lixom som de ska, inga problem med drivrutiner eller något sånt, recievern får kontakt
o blinkar när man trycker på connect oså men tgb/mus vägrar gå igång.
och idén jag har här är inte SÅ livsviktig för mig, detta har jag bara försökt få ihop för att jag tog
grejerna från jobbet, jag skulle inte lägga 2000 spänn för ett trådlöst paket annars.
Nu har det dock blivit ett stort problem då mitt psyke inte accepterar att något sånt här vägrar funka, jag är inte direkt någon nybörjare inom
databranschen, och sånt här brukar jag tycka är
kul "problem" att lösa, men detta här går lixom inte, har provat allt 5 gånger känns det som.
January 29, 2010
Jag har inte provat att bara köra trådlöst faktiskt, men det är jag inte intresserad av heller.
som sagt det absolut största problemet är inte att det måste funka för att jag ska ha det så bekvämt som möjligt, det är bara att jag retar ihjäl mig på att det inte funkar..
Skulle jag få ett svar att det "inte går" att få igång, hade jag skitit i de, då hade jag fått resa på arslet och gå till datorn när det var någonting jag behövde, tänkte bara det kunde vara slappt o ha ett tgb+mus liggandes i facket under vardagsrumsbordet när man skulle byta eventuell film, låt eller vad man har på hjärtat 🙂
June 11, 2001
har du provat att avinstallerat drivrutinerna för tangentbord / mus, Startat om datorn med bara det trådlösa tangetbordet musen som huvudtangetbord, fungerar det?
Prova därefter att koppla in det andra tangentbordet och musen. Det kan vara så att det trådlösa tangentbordet måste komma "först" i systemet. Däremot vart det står i rummet har kanske mindre betydelse.
Annars denna fjärrkontroll
1 Guest(s)