September 28, 2001
Hejsan nu e det så att jag har köpt ett "Chieftec DX-01B-D Dragon Super MidiTower Black" Chassi och nu vill skullejag vilja fiXa till det med nya dioder.. Neon rör oh plexiglas dekaler Hela köret... Om någon har lust att hjälpa mig designa osv... så svara bara på inlägget eller maila mig... Med andra ord jag söker en person eller flera som har tid att hjälpa mig med moddningen.. och inköp osv..
mailadress: [email]PMP_rules@ultimatephuture.com[/email]
Bild på chassit:
http://www.chieftec.com/products/Workcolor/ColorDX.htm
September 28, 2001
Förresten jag vet inte om ni vill ha system specsen men här e do i alla fall...
AMD Thunderbird 1400 MhZ / 266
512 DDR /2100
IBM Deskstar 60 GB /7200rpm
IMB Deskstar 30 GB /7200rpm
Point of View : Geforce 2 Pro 64 mb ddr
Moderkort: Epox EP-8K7A+
Papst 12 dsb / chassifläkt
Processor fläkt: Taisol CGK760092
Brännare: Sony CDRW 12x/8x/32x [svart]
Cd rom: Nec 32x
September 19, 2001
Om du ska göra det själv så var det ju en annan femma! Jag rekommenderar dig att kolla runt i case-gallerier (tex NHs)! Det finns många Chieftec lådor som du kan få insperation från...
Jag kan rekomendera att du sätter en snygg plexiruta som liksom "vrider" sig runt handtaget på sidan. Vidare tycker jag det är ballt med en 120mm fläkt ovanför nätagget. Sedan ska du ju självklart trycka i några 80mm fläktar på sidan och koppa dessa tillsammas med de fyra du redan har platser för, till en fanbus av modell tuff
Där har du mina planer för mitt case iaf... hoppas du fick några grund idéer!
On 2001-10-20 22:52, PMP_rules wrote:
Ja, självklart ska jag göra det själv men jag menar design tips och annan hjälp kan ju bara leda till att saker och ting blir bättre... eller ?
March 20, 2001
1 Guest(s)