February 4, 2003
Funderar på att köpa en DV-kamera för omrking 5000kr. Max.
Men desto billigare desto bättre. Är inte så jätte rik.
Det behöver inte vara jätte hög kvalite på bilden. Men det ska vara acceptabel bild.
Har kollat in följande modeller:
* Sony HC-17
* Sony HC-19
* Sony DCR-HC 39
* Panasonic NV-GS17
* Panasonic NV-GS21
* Panasonic NV-GS75B
Vilken är att föredra? (Prestanda / pris). Alltså bäst prestanda per krona?
Förstår inte heller riktigt skillnaderna på Sony modellerna?
Skillnad på HC-17 och HC-19?
Sony HC-39 har jämfört med HC-17 och 19 bättre CCD upplösning och bättre nightvision?
Sony överlag har bättre nightvision än Panasonic, eftersom Sonyn använder IR-ljus medan Panasonic använder lägre slutartider?
Ge mig tips och era erfarenheter! Vad bör jag tänka på! Och har ni erfarenhet av någon av ovanstående kamera så DELA MED ER.
Skulle också uppskatta om den som hade någon av ovanstående kameror kunde adda mig på msn ( david.hellmyrs(a) telia.com ). För att kanske kunna få en liten sample som ni spelat in?
Tack på förhand. Jag uppskattar all hjälp jag kan få!
Mvh/David
July 10, 2004
Jag hade en Panasonic Mini-DV kamera för ett år sedan ungefär. Kvalitén var väl sådär, främst ljudet var det sämsta jag hört på länge trots Panasonics "SuperUltraExtreme"(etc..., vad dom nu kallar det) hantering av ljud.
Att det heller inte följde med någon kabel(firewire) för att överföra filmen till datorn gjorde mig ännu mera sur. Använde den på 1 fest och en 2 veckors semester, sen sålde jag den.
Förresten så är detta den svenska delen av NH, så du kan skriva på svenska i ämnet. 🙄
2 Guest(s)