April 14, 2001
Gå hit och ladda ner TVTool
February 7, 2001
Jag ser på all slags film på min TV.
Jag har detta:
Ett Voodoo 3 2000 PCI som huvudkort.
Ett ATI Rage Fury Pro med TV ut.
När jag ska se på film så drar jag över spelarptogrammet till ATI kortet och bilden syns då på TV:n (som är på kanal A/V (Audeo/Video)).
Om man inte har TV out på sitt grafikkort så kan man köpa en omvandlare för VGA signalen för ca 1000 kr. Denna brukar oftast vara bättre än TV out på grafikkortet.
Jag rekommenderar verkligen att man använder ett separat grafikkort (behöver inte vara så bra) för att se på film via TV:n.
February 7, 2001
Eh.. Om du fortfarande inte fått det att fungera... Testa dessa saker:
- Koppla en komposit kabel (gul RCA kontakt) från datorn till en ingång på din TV eller video. Alternativt kan du koppla en S-VHS kabel (mini DIN) på samma sätt till en motsvarande ingång.
- Se till att du har en upplösning som TV out delen på din hårdvara klarar av. Brukar ligga på upp till 800*600 (För film rekommenderas 640*480) Viss hårdvara klarar dock högre upplösningar. Se också till att uppdateringsfrekvensen ligger på 60 Hz (eller 50 Hz som man kan ställa in på vissa kort).
- Välj motsvarande kanal på din TV/Video som du kopplade in datorn på. Dessa kan heta A/V, Ext, Video, AV, eller liknande.
Detta borde hjälpa...
[ Detta Inlägg ändrades av: RamZeus den 2001-07-24 23:12 ]
January 8, 2001
japp alltså inte kanal 36 eller nåt sånt, du skall använda A/V ingången ...
brukar kunna ligga på "0" på en del apparater!!
på en sony tv heter kanalen avX där x kan vara allt från 0 - 4
på min blaupunkt heter kanlen av1 alterntivt av0 då jag har två scart ingångar på teven
osv osv du fattar vart jag är på väg!
1 Guest(s)