December 25, 2001
Min flickväns pappa ringde och frågade mig om jag kunde hjälpa honom med lite datortrassel... tydligen var det så att han hade kopplat datorn till TV'n för att titta på DVD, och det verkade funka bra tills han satte igång DVD'n. DVD-programmet syntes nämligen inte på TV'n utan endast på monitorn. Själva skrivbordet & övriga program verka synas på TV'n, men inte DVD-spelaren, är det nån som vet vad detta kan bero på? Verkar ju lite slugt att man kan se en sak men inte en annan...
Tack för hjälpen!
June 16, 2002
On 2002-07-07 17:38, Nefilim wrote:
Min flickväns pappa ringde och frågade mig om jag kunde hjälpa honom med lite datortrassel... tydligen var det så att han hade kopplat datorn till TV'n för att titta på DVD, och det verkade funka bra tills han satte igång DVD'n. DVD-programmet syntes nämligen inte på TV'n utan endast på monitorn. Själva skrivbordet & övriga program verka synas på TV'n, men inte DVD-spelaren, är det nån som vet vad detta kan bero på? Verkar ju lite slugt att man kan se en sak men inte en annan...Tack för hjälpen!
Det är säkert så att du inte har valt "kloning" av bilden till TV-uten. Alltså, det blir som om tv-skärmen är "fortsättningen" till höger. Så kolla över tv-utinställningarna så att inteällningarna står på "clone" eller "klona".
September 3, 2001
Jag har hört talas om något som kallas för MACRO .... vet inte hur det fungerar men jag hörde bara att det gör nån störning i signalen så att man inte kan spela in nån annanstans om man spelar upp en dvdskiva... nå antipiratsystem antar jag. Man kan stänga av detta me tvtool.
Har du försökt med en annan dvdspelare då? windows xp inbyggda media spelare ska ju oxå kunna spela upp. annars.
June 16, 2002
Dr. MASS wrote: Seriöst hela iden med DVD är juh att man skall få kanonbra bild och kör du dator krävs det hollywood+ eller liknande. Grafikkortet klrar inte att återge alla färger som en DVD film kräver.
Men å andra sidan är han nöjd med det så är han
Men LOL.
Skulle säga att det är snarare begränsningen i TV'n som gör att bilden i inte blir kanonbra. Ofta är det så att filmer med fass kvalitet är skit på datorn med på TV med TV-ut så är det bra... Beror på att en normal TV inte har lika hög upplösning.
1 Guest(s)