DVD-spelare (Stationär) som klarar alla format + billig?|Generella frågor|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
DVD-spelare (Stationär) som klarar alla format + billig?
Collateral
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1760
sp_UserOfflineSmall Offline
1
December 27, 2005 - 8:44 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag söker en billig DVD-spelare (stationär) som klarar alla format.
Kan inte så mycket om DVD-spelare annars men jag antar att det inte är så mycket skillnad på en billig som dyr om dom väl klarar formaten.
Skillnaden är väl att vissa har inbyggd hårddisk och andra inte?

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
995945
December 27, 2005 - 10:01 pm
sp_Permalink sp_Print

Centrum som finns på Netonnet är riktigt prisvärd.

//Andreas

okey_sure
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 250
995953
December 27, 2005 - 10:19 pm
sp_Permalink sp_Print

Delph1 wrote: Centrum som finns på Netonnet är riktigt prisvärd.

//Andreas

Kan inte annat än att hålla med. Köpte första versionen av Centrumen med Divx stöd. Kostade då runt 1000 lappen, var en liten chansning, men det var den första spelaren efter KISS (i sverige) och som också hade ett vettigt pris. Den funkar än idag klockrent, bytt bakgrund har jag med =)

Iofs ibland kan vissa serie bli osyncade, men då trycker man på knappen för att hoppa 10sekunder bakåt och ljud och bild blir då syncat igen.

jonte_power
Member
Medlem
Forum Posts: 2674
995970
December 27, 2005 - 11:24 pm
sp_Permalink sp_Print

jag måste påstå att det är stor skillnad både i bild och ljud i en billig och dyr DVD

har en Pioneer DV-470.... mycket prisvärd OCH billig..
bättre än nått netonnet skräp

okey_sure
Medlem
995984
December 28, 2005 - 12:37 am
sp_Permalink sp_Print

jonte_power wrote: jag måste påstå att det är stor skillnad både i bild och ljud i en billig och dyr DVD

Har du ens använt en centrum. Den har riktigt bra kvalité, dvdfilmerna skiljer sig inte märkbart med min inspelningsbara pioneer dvd. DivX och XviD filmer ser sjukt bra ut.

Lite roligt att du motsäger dig själv. Först får du att låta som billiga dvd:er är skit och dyra dvd-spelar är ruggigt mycket bättre. Sen säger du att din Pioneer är bra OCH billig....

Aja Centrumspelaren är riktigt bra och för den pengen är den riktigt bra. Visst finns det självklart spelare av bättre kvalité men centrumen är absolut _inte_ något netonnet _skärp_.

jonte_power
Member
Medlem
Forum Posts: 2674
995988
December 28, 2005 - 12:57 am
sp_Permalink sp_Print

okey_sure wrote: [quote=jonte_power]jag måste påstå att det är stor skillnad både i bild och ljud i en billig och dyr DVD

Har du ens använt en centrum. Den har riktigt bra kvalité, dvdfilmerna skiljer sig inte märkbart med min inspelningsbara pioneer dvd. DivX och XviD filmer ser sjukt bra ut.

Lite roligt att du motsäger dig själv. Först får du att låta som billiga dvd:er är skit och dyra dvd-spelar är ruggigt mycket bättre. Sen säger du att din Pioneer är bra OCH billig....

Aja Centrumspelaren är riktigt bra och för den pengen är den riktigt bra. Visst finns det självklart spelare av bättre kvalité men centrumen är absolut _inte_ något netonnet _skärp_.

Motsäger mig själv? hahaha.. a för dig som inte kan läsa kanske 😉
vart i mitt inlägg har jag skrivit att jag har en dyr dvd-spelare av toppkvalitee? Men kan tillägga att den DVD-spelaren jag har är nog den bästa du kan få för dem pengarna..

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
996027
December 28, 2005 - 9:23 am
sp_Permalink sp_Print

DV-470 är nog det bästa du kan hitta i den klassen, men den är dyrare också 😉

//Andreas

okey_sure
Medlem
996053
December 28, 2005 - 12:10 pm
sp_Permalink sp_Print

jonte_power wrote: Motsäger mig själv? hahaha.. a för dig som inte kan läsa kanske 😉
vart i mitt inlägg har jag skrivit att jag har en dyr dvd-spelare av toppkvalitee? Men kan tillägga att den DVD-spelaren jag har är nog den bästa du kan få för dem pengarna..

Jag skriver iofs att du motsäger dig själv, men lägger till därefter att du får det att _låta som_ osv.

Centrumen är fortfarande en ruggigt prisvärd och bra dvdspelare. Kostar väl inte mer än 800 eller nåt sånt med divxstöd.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 90
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL