June 16, 2004
Godkväll,
Hoppas att problem med TV'n går in under den här kategorin 😛
Har en Samsung M87, som jag vill koppla datorn till, men får inte ihop det riktigt..
Har köpt en DVI->HDMI Kabel som jag kopplat från grafikkortet (3870x2) till HDMI uttaget på TV'n. Men hurfanken får jag ljud?
Har köpt en vanlig 3.5mm ljudkabel som jag kopplat från ljudkortet -> 3.5mm ingång för PC på TV'n, men ger inget ljud. Jag antar att TV'n försöker ta ljudet från HDMI-kabeln.. hur löser man det? Vill ju inte köra VGA kabel, det blir väl sämre kvalité? Bluray med VGA vs DVI måste väl synas skillnad antar jag..
Har någon en bra lösning så vore det mycket uppskattat :heart:
December 6, 2006
Ctrl wrote: Ljud går inte via DVI enbart bild. Kolla manualen till din TV och se om någon inställnig behövs för att säga till TVn var ljudet finns.
Kalla mig dum men jag har för mig det fanns något grafikkort som klarade av att skicka ljud genom DVI ?
Eller var det ett grafikkort med HDMI-utgång kanske.. hmm. :bok:
January 12, 2007
Nej... ATI:s grafikkort från 2900XT och senare kan skicka ljud genom dvi porten.
http://youtube.com/watch?v=Drxe0F-5wxY
2 min in i filmen så ^^
March 10, 2003
Vetifan om detta gäller alla grafikort, men isf kan det vara så att man måste använda den adapter som följer med grafikortet.
Eftersom ljud via DVI inte finns med i standarden.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
June 16, 2004
hymer wrote: jag kör 2900xt med dvi > hdmi adapter tilll hdmi i tven och får ljud där igenom. Sen måste du ställa in att den skall använda hdmi som ut ljud istället för ljudkortet.
Om 2900XT klarar det borde mitt 3870 göra det..
Du har inte lust att berätta hur du gjorde? Var ska jag ställa in så man använder grafikkortets ljudkrets?
1 Guest(s)