March 25, 2007
har ett radeon 9800 pro, med senaste drivrutinerna från ATI, och en 42" plasma tv som klarar 1080p. Har kopplat datorn och tvn med en DVI - HDMI kabel o allt funkade som det skull e till för ett tag sen då bilden på TVn bara var helt svart. Datorn hittar fortfarande TVn men bilden blir bara svart.
Någon som har haft samma problem eller vet hur man löser detta?
December 1, 2006
Jag hade samma problem ett par gånger med min gamla koppling med scart-adapter... Det var helt sjukt för att alla inställningarna var fortfarande helt intakta och rätt inställda allihop. Jag kunde liksom inte "rätta till" dem... Sjukt nog så ställde jag dem fel och sen rättade till dem igen som jag skulle ha dem, ett par gånger fram och tillbaka, och sen fungerade det igen... Som sagt helt sjukt... 🙄
Nu var det ju som sagt med min gamla koppling, scart-adaptern... Men kan ju vara värt att testa för säkerhets skull... om du nu inte redan gjort det?
October 11, 2005
Jag hade precis samma problem med min 32" sony tv och mitt X1800XT. Visade sig att HDMI-anslutningen på något oförklarligt sätt gått sönder, kom ingen bild oavsett källa men visst fan kunde datorn hitta tv'n genom kabeln(tv'n är på reparation för tillfället). Jag rekommenderar att kolla så HDMI kontakten fungerar om du har någon annan HDMI apparat, t.ex. dvd-spelare.
1 Guest(s)