August 3, 2001
Hallo alla kunniga!
Har en enkel fråga som kanske inte har ett lika enkelt svar.
Jag har en dator står hemma till ingen nytta, skulle vilja ha det att visa divx filmer på min 32":are. Hur ska jag bära mig åt?
Processorn är på 350 Mhz och jag har 64 mb minne i.
Jag vill ha en bra bildkvalite.
Tacksam för svar.
August 16, 2001
Dedär är olika från prolle till prolle, vet faktiskt inte varför, även hur bra det fungerar o spela från Cd:n är olika på olika datorer.
Min gammla 750 klarade inte av o spela filmer från skiva, medans det flöt perfekt hemma på min kusins 450 från CD spelarn..
...dock tror jag 350 mhz e i snöpligaste laget
April 22, 2001
On 2001-08-23 19:35, oxygenial wrote:
Jo just det, och min moppe gör 250 knyck !!!Sluta nu. Ni ljuger ju så ni tror er själva!
Går ju fan inte ens att spela upp en DVD film fullframe utan ryck på en P2-400 !!!
Hur i h*****e skulle man då kunna spela upp en DIVX film som kräver bra mycket mer CPU ?!?!
Jag var över hos grannen förra veckan och med en amd k6 350 mhz kollade vi på hela Road trip med typ 1 litet hack var femte minut typ. Han har 196 mb i minne... ´Grafikkortet var ett intergrerat....
August 3, 2001
On 2001-08-23 18:12, oxygenial wrote:
Det där låter alldeles för svagt för att köra divx i fullskärmsläge, P3-600 ungefär burkar vara gräns för fullframe.Annars är det bara ett GFX kort med TV ut som behövs!
Har hört lite olika åsikter om kvaliteten med tv-ut? Hur är den jämfört med dvd? Behöver jag inget mer för att få det att funka bra? Processorn är inte för seg? Den är ju bara på 350 MHz.
Blir det fullbild på min 32":are?
[ Detta Inlägg ändrades av: Tobbeman den 2001-08-24 21:22 ]
July 18, 2001
On 2001-08-23 19:35, oxygenial wrote:
Jo just det, och min moppe gör 250 knyck !!!
Sluta nu. Ni ljuger ju så ni tror er själva!
Går ju fan inte ens att spela upp en DVD film fullframe utan ryck på en P2-400 !!!
Hur i h*****e skulle man då kunna spela upp en DIVX film som kräver bra mycket mer CPU ?!?!
Varför komma med sånt korkat svar som ditt moppe svar??
DivX filmer flöt perfekt på min gamla P2 400 mhz med 64 MB i ram och integrerat 2 mb Graffekort! Kvaliteten var dessutom bra.
/-ChaoS-
Varför komma med sånt korkat svar som ditt moppe svar??
DivX filmer flöt perfekt på min gamla P2 400 mhz med 64 MB i ram och integrerat 2 mb Graffekort! Kvaliteten var dessutom bra.
Det var inte VCD film eller? OM det verkligen var DivX så kan det inte varit en högupplöst film i alla fall.. för det ska icke flyta perfekt på ett sådant system..
Tekniknörd som gillar att träna.
June 3, 2001
Jo det är sant!! det flyter hur bra som helst inga hack.. tror ni jag ljuger?? fan jag har sett 100 tals divx filmer på min dator (via tvut) och då är det högkvalite dvs dvdrip. Har iof 320Mb i ram minne om det skulle påverka?
[ Detta Inlägg ändrades av: Kingen den 2001-08-25 14:29 ]
August 14, 2001
Jo det var just därför jag undrade vad det var för upplösning på filmerna..
Tekniknörd som gillar att träna.
1 Guest(s)