June 3, 2001
Hmm jag har 2st 256mb Twinmos ECC cl.2 minnen. Nu har jag beställt ett nytt moderkort, nämligen Epox 8KHA+. Jag satt o snacka med en kompis och han va osäker på att dom minnerna skulle funka på det moderkortet, jag blev skit nervös - kan det verkligen vara så, visst att de inte stöder ECC men det måste la gå att avaktivera. eller?
August 2, 2001
Då ska det ju vara lugnt. funkar det inte så är det ju bara att skicka tillbaka dom.
Jag försökte gå till epox hemsida i usa, men kom inte fram av någon anledning. råkade posta fel manual.solly
Det finns ju noname minnen och orginal minnen. dom flesta rekommederar att man köper orginal minnen. Anledningen är att noname minnena kanske inte fungerar som dom ska. Till Amd efter vad jag har förståt så är det väldigt viktigt att man har orginal minnen.
Ska snart också köpa ett epox 8kha+
July 21, 2001
On 2001-10-31 12:12, MaG wrote:
Hmm jag har 2st 256mb Twinmos ECC cl.2 minnen. Nu har jag beställt ett nytt moderkort, nämligen Epox 8KHA+. Jag satt o snacka med en kompis och han va osäker på att dom minnerna skulle funka på det moderkortet, jag blev skit nervös - kan det verkligen vara så, visst att de inte stöder ECC men det måste la gå att avaktivera. eller?
dom fungerar utmärkt... du har bra minnen
August 2, 2001
Det jag svarade på var det MaG skrev.
"Jag trodde alla DDR minnen va AMD OK..."
Alla ddr minnen fungerar inte med Amd. Bara för att det är ddr minnen, vilket jag tror att du vet.
Så det jag ville ha fram var det att alla minnen(ddr) inte fungerar med Amd, sen om det finns Noname med ECC det vet jag inte.
Edit:
Kollade på komplett.se , det här är inget orginal minne. Med ECC
http://www.komplett.se/k/k.asp.....&s=pl
[ Detta Inlägg ändrades av: The duck den 2001-10-31 15:21 ]
June 3, 2001
Ok, då vet jag det oxå *s*
Men jag tyckte det verkade logiskt eftersom det finns väl ingen annan system som använder DDR minnen, tyvärr.
Hade Intel inte vart så kinkiga så skulle jag nog inte tveka o köpa en P4 och köra med DDR minnen. Men nu fanns ju inte den möjligheten, Och jag tror nog att jag kommer blir nöjd med min kommande AMD XP :snurr:
July 21, 2001
On 2001-10-31 15:21, MaG wrote:
Men jag tyckte det verkade logiskt eftersom det finns väl ingen annan system som använder DDR minnen, tyvärr.
Hade Intel inte vart så kinkiga så skulle jag nog inte tveka o köpa en P4 och köra med DDR minnen. Men nu fanns ju inte den möjligheten, Och jag tror nog att jag kommer blir nöjd med min kommande AMD XP :snurr:
det finns riggar till p4 med ddr minne
March 4, 2001
On 2001-10-31 15:28, Fjoop wrote:
On 2001-10-31 15:21, MaG wrote:
Hade Intel inte vart så kinkiga så skulle jag nog inte tveka o köpa en P4 och köra med DDR minnen. Men nu fanns ju inte den möjligheten, Och jag tror nog att jag kommer blir nöjd med min kommande AMD XP :snurr:det finns riggar till p4 med ddr minne
Det finns till p3 också
August 2, 2001
On 2001-10-31 20:34, ^AG^ wrote:
Går det verkligen att stänga av ECC i bios? För att jag lånade MaG:s ECC minnen och jag fick inte igång dom på mitt mobo (står i signaturen nedan) Eller jag fick igång dom i 100Mhz bus men inte mer, lite skumt tycker jag.
Stänga av är väl fel ord kanske, men på mitt moderkort finns det en inställning i BIOS som man kan ändra. Beroende på om man har ECC-minne eller inte.
Dram Data Integrity Mode: Non-ECC eller ECC
Har du kollat om du har det på ditt moderkort?
GbG_Killen
Har beställt, vill ha prylarna nu
😀
June 3, 2001
On 2001-11-01 08:20, The duck wrote:
Har beställt, vill ha prylarna nu
😀
Hehe, vart ifrån beställde du? Jag beställde mitt i tisdags från datorbutiken. Får se vem som får först, iofs så beställde jag Chassi och brännare oxå (förutom ett Epox 8KHA+ och en AMD XP 1600+). Vilken AMD XP valde du?
Va lite tveksam på vilken som är mest prisvärd.
August 2, 2001
Jag beställde prylarna igår(Onsdag) från JME data.
Epox 8kha+,Amd xp 1600, Samsung 256mb 266mhz,Taisol koppar 1,5.
Ska köpa till ett par Micron lite längre fram.
Det ända som inte är så kul är mitt graffe kort Matrox G400 🙁
Inte så mycket rock ´n roll över det kortet.
Ska vi starta en Epox 8kha+ klubb 😀
edit:stavfel
[ Detta Inlägg ändrades av: The duck den 2001-11-01 13:52 ]
August 2, 2001
Läste om CNPS5001-CU, den verkar ju vara rätt ok.Bra att man kan ställa in olika lägen.
Taisol fläkten har ju fått bra betyg annars, men den låter väl lite mer.
Får väl se om jag står ut med ljudet ifrån Taisol annars för man väl köpa något annat. Jag är allergisk mot oljud, har redan dämpat lådan med matta.
2 Guest(s)