November 15, 2001
Hej.
Jag försöker hjälp en gammal polare vars Hårddisk med deras bröllopsbilder dött, skivorna i hårddisken varva aldrig igång. Jag har fått tag i 2 diskar i samma modell serie fast olika firmware och chip på kretskortet, och då dra skivorna igång men datorn hittar aldrig disken så jag tror det måste vara exakt samma disk / kort.
Det jag behöver:
Seagate 120gb IDE 7200.7
Modell: ST3120022A
Config: D1B-01
FW: 3.04
Det stora chippet på kretskortet ska vara "AGERE".
Tack för att ni tar er tid och kolla.
PM mig om du har något.
//Tobias
March 14, 2001
Har svårt att tro att det är så enkelt att det sitter en spänningsregulatorn som styr motorn, skulle tro det är betydligt krångligare än så, eller det är det. Du skulle åtminstone behöva ett oscilloskop för att ha en chans att lokalisera problemet, om det ens är så lätt med ett sånt.
Seagate lär inte hjälpa dig så mycket, förutom med att möjligen försöka reparera disken, mot en större summa pengar skulle jag tro.
June 11, 2001
Ta kontakt med ahlberg data, då kommer du undan för ca 6.000 kr, det gjorde jag, en disk som brunnit. Det är värt pengarna. Räkna priset per antalet bilder du har så vet du vad dom kostar dig. Vad det kostar exakt för dig är svårt att säga men mellan 6.000 ocn 10.000 beroende på hur skadad disken är. Du får alltid ett fast prisförslag innan du godkänner återställningen av filerna.
2 Guest(s)