February 4, 2001
tja det är så att jag har 9st fläktar i datorn och en f-n controller med 5st switchar 12v off 7v.
just nu har jag 5st fläktar bundna till controllern, min fråga är nu om det skulle funka om jag kopplar alla 9 till controllern? alltså att binda vissa fläktar 2 och 2 till 1 switch controll?
är det skadligt o göra så för nätagget (eller någon annan del?) brukar för det mesta köra datan på 7v
April 2, 2001
"är det skadligt o göra så för nätagget (eller någon annan del?) brukar för det mesta köra datan på 7v"
Du vill alltså koppla flera fläktar/strömställare.
Att du oftast kör datorn på 7v, (datan egentligen, vilket är ännu svårare...), jag antar att du menar fläktarna...
Nej, det är inte skadligt för nätagget, det är exakt samma strömstyrka som krävs än hur du kopplar det! (med samma spänning alltså).
Det ända som du behöver kontrollera är att strömställarna klarar av den strömstyrka som krävs, men det brukar itne vara så kinkigt när det bara gäller fläktar!
Så troligtvis är det inga som helst problem att koppla flera fläktar/strömställare, det ända som kan gå sönder är strömställaren! (du märker om den blir varm!)
December 19, 2000
satt häromdan och lekte lite med fläktar och hittade en 40 mm fläkt som jag köpte av en polare i påskas.
jag har en f-ncontroller med 4 strömbrytare ooch lampor.
jag har en 92 mm kopplad på den och hade inte sladdar till en att använda en till strömbrytare så jag kopplade båda på samma.
alltså en 92 mm & en 40 mm.
det har funkat utan problem.
1 Guest(s)