February 18, 2006
Nu har jag letat efter infon jag söker men hittar det inte! Så jag blir tvungen att fråga här;
Har ett xbox med evoX / executer 2 lite chip. Vad stödjer detta chip? Problemet är att jag inte lyckas spela upp .avi filer som ligger bränt på CD-R skiva. Tycker det borde gå eller?
Har bränt i Nero som Data-CD, så långt har jag gjort rätt har jag konstaterat i allafall.
Men som sagt, stödjer inte mitt chip avi/divx/xvid ? Lyckas heller inte spela upp .mpg filer (svcd). Det går inte heller eller?
February 18, 2006
AxXiz wrote: chippet stödjer allt, det är programet du använder som begränsar. pröva med senaste Xbox media center
okej.. tack för svaret.. men hur lägger man in senaste xbox media center och var hittar jag det?
det finns ju redan xmc på xboxen men det är alltså för gammalt eller?
February 18, 2006
Arne_Garflak wrote: Sen är ju dvd-läsaren i xboxen oerhört gnällig med märke på CD-R, det är inte många skivor som funkar alls.
Bättre att streama från datorn eller bränna filerna på en DVD istället.
okej.. det kan ju kanske vara det också. jag har svårt o förstå hur mitt media center kan vara för gammalt? har iaf försökt byta xbmc via cd-r men den ville inte läsa. får väl försöka vidare eller oxå streama eller köpa en dvd brännare. suck...
February 18, 2006
beta wrote: xbox gillar inte alls cd-r. cd-rw eller dvd-r är det som gäller. En del äldre xbox har till och med svårt med dvd-r OCH original-skivor. psxcare har stort forum som täcker allt du behöver veta.
ok, tackar för tipset.. så om jag kör med cd-rw funkar det troligen?
January 13, 2003
Jupp (så länge du inte har oturen att ha en gammal xbox med Thomson DVD-rom), se bara till att bränna den "rätt".
Välj bort multisision (stavning?) och juliet när du bränner. Använder du en tidigare använd cd-rw så kör en riktig "formatering" på den med.
Är det något mer så står det säkert på psxcare.com´s forum, sök där.
1 Guest(s)