August 7, 2001
Nu måste jag reda ut detta en gång för alla.
Om jag förstått saken rätt så startar win2000 om datorn när det påträffar ett systemfel. Om man nu går in och ändrar i start och återställning och kryssar bort det så får man bara en minnesdump istället för omstart så för er som tror att det hjälper med att kryssa bort det har fel. Vad jag egentligen undrar är om ni därute också drabbas av en omstart nån gång då och då eller vågar ni inte erkänna. Jag har haft två datorer med samma problem och känner tre till som datorn startar om ibland. Alla dessa datorer är ju helt olika system så jag vet inte varför. Man kan ju iof aldrig kalla ett windows stabilt men är detta en sån grej som man får leva med som typ förbjuden åtgärd eller blåskärmar i 98. Vad jag undrar är alltså om ni som kör win2000, eller XP för det är samma där, om ni råkar eller har råkat ut för dessa omstarter, skulle tycka det var mysko om ingen gjort det.
April 1, 2001
Ingen PC är 100.00 % stabil med vilket operativsystem som helst. Men windows 2000 ligger bra till av dom användarvänliga operativsystemen. Jag har aldrig upplevt en omstart så bara. Men jag har varit med om blåskärmar. (Minnesdump). Men när man får en sådan i Windows 2000 så har det alltid en anledning. T ex att man har klockat processorn för mycket. Ett ramminne inte sitter ordentligt i och sånt.
I Windows 9x/me får man blåskärmar i tid och otid och tvingas starta om datorn när explorer inte svarar och sånt...
1 Guest(s)