July 18, 2003
Ska köpa in ett nytt lager av dvd-skivor nu och sitter och kollar på disconline, frågan blev då, ska jag köpa dvdr- eller dvdr+ ? Jag kommer ENDAST att bränna img filer på den och spela upp på stationära dvd spelare, min dvd spelare sväljer såklart båda + / - men vilken har är bäst ? På vissa dvd spelare så fryser ibland mina dvdr+ skivor, kommer dvdr- skivorna också att göra det?
Så.. Vilka skivor ska jag köpa, + eller - ?
Sedan så undrar jag vad det är för skillnad på "full face printable" och inte?
Funderar på att köpa : 100 st 8x Alpha DVD-R plus DVD cases för ~450 kr på disconline. har något ett bättre förslag ?
September 12, 2005
August 27, 2003
Alphaskivorna fungerar som ett urverk. Kör + skivor och har ungefär 1200 utbrända semesterfilmer på dom skivorna... tror en eller två har blivit felbrända. Har en Lite-on SOHW och en Plextor DVD-stekare.
Har ~600 utbrända DVD+r:er på dom TDK-skivorna också...lite fler felbränningar där faktiskt.
Dom blanka nonameskivorna ska vi inte ens tala om.
July 18, 2003
Hugge wrote: Alphaskivorna fungerar som ett urverk. Kör + skivor och har ungefär 1200 utbrända semesterfilmer på dom skivorna... tror en eller två har blivit felbrända. Har en Lite-on SOHW och en Plextor DVD-stekare.
Har ~600 utbrända DVD+r:er på dom TDK-skivorna också...lite fler felbränningar där faktiskt.
Dom blanka nonameskivorna ska vi inte ens tala om.
Då blir det Alphaskivorna...
Ska köpa mig ett litet lagar för att bränna semstetfilmer jag med :bgrin:
Hittils har jag kört med G05 skivor samt nu senast Tuffdisc, dem senare har fungerar grymt bra för priset (!)... Är inte något specielt märke utan dem är lite mix av alla 😛 Men bara bra skivor dock 😀
September 16, 2002
Dry_Ice wrote: Sedan så undrar jag vad det är för skillnad på "full face printable" och inte?
Eftersom du redan fått hjälp med vilka skivor du bör köpa, så kan jag i alla fall svara på denna. Det är att skivorna har en vit pappersyta, så man kan skriva ut på dem direkt genom kompitabla skrivare, som t.ex. Canon's Pixma. Jag använder såna och tycker det är väldigt skönt.
PS. Själv använder jag Verbatim för mina semesterfilmer.
July 18, 2003
Kizo wrote: [quote=Dry_Ice]Sedan så undrar jag vad det är för skillnad på "full face printable" och inte?
Eftersom du redan fått hjälp med vilka skivor du bör köpa, så kan jag i alla fall svara på denna. Det är att skivorna har en vit pappersyta, så man kan skriva ut på dem direkt genom kompitabla skrivare, som t.ex. Canon's Pixma. Jag använder såna och tycker det är väldigt skönt.
okey, tackar !
antog att det var något sådant...
September 20, 2001
Edvuld wrote: + RW Är snabbare att formattera.
+ RW kan du deleta enbart enstaka filer från utan att rensa hela skivan
+ R/RW kan du bränna i sessions, vilket medför att du inte behöver bränna hela skivan på en gång.
+ R/RW har bättre felkorrigering alltså högre datasäkerhet.-R/RW är billigare på vissa ställen
-R funkar i PS2 och fler stationära DVD-spelareN that's about it...
Vilket format som är bäst beror ju på vad man prioriterar...
July 18, 2003
Edvuld wrote: [quote=Edvuld]+ RW Är snabbare att formattera.
+ RW kan du deleta enbart enstaka filer från utan att rensa hela skivan
+ R/RW kan du bränna i sessions, vilket medför att du inte behöver bränna hela skivan på en gång.
+ R/RW har bättre felkorrigering alltså högre datasäkerhet.-R/RW är billigare på vissa ställen
-R funkar i PS2 och fler stationära DVD-spelareN that's about it...
Vilket format som är bäst beror ju på vad man prioriterar...
Tack för bra svar !
October 26, 2002
Kizo wrote: [quote=Dry_Ice]Sedan så undrar jag vad det är för skillnad på "full face printable" och inte?
Min polare har nån brännare som kan bränna typ en framsida på dem direkt i brännaren, alltså brännaren skriver vad det är för skiva och sånnt, det är ju fräckt, nån som vet vad detheter och om det är snordyrt och om man behöver specialskivor till det?
September 16, 2002
chippen wrote: [quote=Kizo][quote=Dry_Ice]Sedan så undrar jag vad det är för skillnad på "full face printable" och inte?
Min polare har nån brännare som kan bränna typ en framsida på dem direkt i brännaren, alltså brännaren skriver vad det är för skiva och sånnt, det är ju fräckt, nån som vet vad detheter och om det är snordyrt och om man behöver specialskivor till det?
Jag vet precis vad du menar. Fast än så länge kan man bara bränna nyanser av samma färg tror jag, fast jag har för mig att jag läste någonstans att det pratas om de som ska klara fler färger snart. Tyvärr vet jag inte vad det heter eller vad det kostar.
1 Guest(s)