October 27, 2006
Jag har haft min tunga 17 tum skärm i 8 år och den lever fortfarande. Men dags för en ny skärm.
Valet står mellan 22 Vs 24 tummare, förlorar man mycket färg på 24 tummare?
Vill se på film, spela och så.
Några bra pris skärmar ni kan rekomendera och har erfarenhet av?
SUper tack killar
January 6, 2006
June 8, 2001
Finns många sidor som har FAQ om de nya platta skärmarna.
Ifall du ska använda skärmen till bildbehandling så ska du strunta i alla TN-baserade paneler och gå för S-IPS istället.
Denna forum har ett FAQ, likaså sweclockers och anandtech. Läs på lite innan köp, gör inte den misstag som jag gjorde vilket var att köpa ganska så blint, vilket resulterade i en Samsung 931BW TN-panel som jag snabbt skickade tillbaka.
Kass betrakningsvinkel och inte tillräckligt bra kontrast...
Nu har jag en Philips 200WP7ES 20.1" (3.000kr hos misco, mycket prisvärd!) Widescreen som jag är nästan helt nöjd med (CRT har oslagbar kontrast).
February 1, 2003
5 lax räcker till toppenskärm av 20" wide eller halvbra 22" wide. 22" wide har ju samma upplösning som 20" wide så för mig vore valet enkelt, 20" wide av NEC 20WGX2, Samsung eller Viewsonic 2025 WM runt 5000kr strecket då jag hellre lägger pengar på kvalitet än på kvantitet(storlek i detta fallet).
September 7, 2003
Mean Machine wrote: Samsung 226BW är minsann ingen "halvbra" skärm, den är rentav jävligt bra. Känner en kille som har tre stycken, han är överlycklig med alla. Hade kört på den utan att blinka om jag hade haft råd själv.
Jag har ingen egen erfarenhet, men jag har svårt att tro att en TN-panel slår en S-PVA i bildkvalitet.
October 27, 2006
Samsung 226BW, blev det. Fick två st för 6 lax. Njöd med det. Men när ja satte på ena till min syskon dator så var allting för jävla bred.
Ja är fotograf och jobbar mycket med vimmel bilder. Varje ansikte ser exktra bred ut, kan man inte fixa till det så att det ser vanligt ut?
Och en dum fråga, hur kan ja få till färgarna bättre? hehe
1 Guest(s)