June 25, 2001
Jag köpte nyligen detta kort för att speeda upp min gamla skrothög ( p2 450 ,256sdram 40
gb ibm deskstar, Sb 128, Nec 32xcd, 10/100mb Realthek Ethernet Controller, dubbla Sli-ade
Voodoo2 `s ), Ska köpa ny till hösten när jag har cash ( Athlon eller Intel ? )
, men får köra på denna några månader till.
Problemet är att vägrar funka, det hänger sig konstant i booten. Nån som varit med om detta innan ? Testat 3 olika drivers, Orginal Driversarna , uppdaterade från tillverkarens hemsida, och detonatordrivers.
Den hänger sig fortfarande i booten, och det är rejält störande. Testat det på mina kompisars burkar , och det funkar hur fint som helst. Mitt moderkort, Ett Soyo sy6be+,
stöder agp 1x/2x, så det ska ju funka, 100 mhz fsb, över 333 mhz. Agp sloten är ju en v1.0, alltså första generationens agp port, och Gfs2 mxet är ju ett andra generationens Grafikkort, men jag snackade med en kille på http://www.entechtaiwan.com, och han sa att det inte skulle vara några problem. Och, förresten, min kompis har ett mx, vi har klockat det till bristningsgränsen med gfc tweak utilityn, finns det nåt sätt att hårdvaru klocka den mer ? Och vilken fläkt ska man ha ? Och vad e det för equalizerliknande pryl som sitter i en del av burkarna som ni har i galleriet ?
Phatball
Nån som har en ide ?
1 Guest(s)