June 26, 2005
har ett Epox 8kah+ när jag startar datorn kommer jag enbart fram till när den räknar upp processor hastigheten sen dör skärmen och när jag startar om igen så kommer jag bara fram till när det står nvidia Geforce 2 Mx. Jag har testat att byta grafikkort men ingen skillnad!... och det skumma är att det står FF på den två siffer displayen vilket ska betyda att allt ska funka. Ska jag lämna tilbaks den till DB och få¨ett nytt eller?
March 2, 2002
FF står det när bios inte arbetar... typ...
Det står så på mitt hela tiden(dvs att det inte bootar)efter en misslyckad biosflash.........
väntar på biossavior från eksitdata så jag får fart på bettan igen.
Om du har frågat DB.com och de säger att du borde skicka in det efter nytt så ska du göra det.......
March 15, 2002
On 2002-05-18 12:21, SoftLan wrote:
FF står det när bios inte arbetar... typ...
Det står så på mitt hela tiden(dvs att det inte bootar)efter en misslyckad biosflash.........
väntar på biossavior från eksitdata så jag får fart på bettan igen.
Om du har frågat DB.com och de säger att du borde skicka in det efter nytt så ska du göra det.......
Altså FF står det när det bootar det står så på min brosas och allt funkar hur bra som helst.Det står i manualen att när det står FF så är allt ok
September 5, 2001
December 29, 2001
June 26, 2005
nu e de som så att jag har tagit ut alla komponenter förutom diskett, cd, hårddisk och nu kommer jag fram till windows 2000 "log in" sen hänger sig hela skiten..
jag vet inte om de spelar så mycke roll men när jag fick de nya kitet så la jag min gamla kylfläns som egentligen var anpassad för 800Mhz TB men processorn blev 55c så jag tycker inte att det är så farligt ändå..
men värt att nämna är att allt funkade fint i två dagar sen fick jag för mig att plocka ut allt och sen när jag la i allt igen så började det cepa sig...vad är fel? moderkort eller processor? har en Xp 1800 processor!
February 11, 2002
Om du har plockat ur o sen satt i d en gång till o d började cpa sig så ahr du inte satt allt riktigt som d skall, lr så har du lyckats skada nåt.
Plocka ur allt, kolla så d inte är massa dam i portarna (pci, isa lr vad du nu har för nåt ).
Kolla så att korten sitter rätt i, speciellt grafikkortet... osv....
May 23, 2001
Har du en kylfläns som är anpassad för en 800MHz CPU så tycker jag du ska byta ut den mot en bättre, inte konstigt den kluddar.
Har man problem så eliminerar man de självklara grejerna först, en grej i taget, vanlig enkel felsökning. Kan vara svårt annars om man har 17 möjliga felorsaker i systemet, som t.ex. en kass kylfläns eller en uggla boende i datorn, alltså helt #%[§¤& självklara saker att åtgärda innan man kan hoppas på att få ett väl fungerande system.
Inget personligt 😀
[ Detta Inlägg ändrades av: newbee den 2002-06-06 20:08 ]
1 Guest(s)